عصر خودرو

با وضع عوارض بر واردات توسط دولت اتفاق افتاد

اولین افت واردات فولاد هند در ۸ ماه اخیر

عصر بازار- بعد از اینکه دولت هند برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات روی برخی از محصولات اعمال کرد، واردات فولاد به هند برای اولین بار در هشت ماه اخیر با سقوط مواجه شد.

اولین افت واردات فولاد هند در ۸ ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس آمار استیل‌مینستری در روز دوشنبه، محموله‌های وارد شده در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته با افتی 6.9 درصدی به 764 هزار تن رسید. واردات فولاد با رشدی 34 درصدی به 7.45 میلیون تن در هشت ماه اخیر رسیده است.

    به گزارش بلومبرگ، هند در نظر دارد تا قبل از پایان سال و به منظور قطع کردن واردات محصولات ارزان‌تر، محدودیت‌های بیشتری بر واردات فولاد اعمال کند. تولیدکنندگان چینی، روس و کره‌ای این آلیاژ را با قیمت‌های پایینی به فروش می‌رسانند و دولت‌هایی مانند هند و آمریکا به منظور حفظ صنعت داخلی اقداماتی را برای کاهش واردات انجام داده‌اند.

    محدودیت‌های بیشتر
    آرونا سونداراجان مدیر اجرایی شرکت استیل‌سکرتری اعلام کرد: «هند بعد از افزایش مالیات واردات و وضع عوارض ضد دامپینگ در سه ماه گذشته، از ماه سپتامبر اقدام به اعمال مالیات 20 درصدی بر واردات کلاف‌های فولادی برای 200 روز کرده است. دولت محدودیت‌های بیشتری قبل از پایان سال اعمال خواهد کرد.»

    واردات هند ممکن است تا پایان سال مالی منتهی به 31 مارس به 14 تا 15 میلیون تن افزایش پیدا کند. این در حالی است که آمار وزارتخانه نشان می‌دهد، ورود محموله‌های بین‌المللی به درون کشور در سال 15-2014 در حدود 10 میلیون تن بوده است.

    تولید فولاد هند در ماه نوامبر با کاهش 3.5 درصدی نسبت به سال گذشته به 7.44 میلیون تن رسیده است در حالی که میزان مصرف این کشور با 11 درصد افزایش 5.99 میلیون تن گزارش شده است. در دوره آوریل تا نوامبر، میزان تولیدات 0.7 درصد کاهش داشته در حالی که تقاضا رشدی 5.3 درصدی را تجربه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها