عصر خودرو

رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی :

اقتصاد کشور به سمت گردشگری تغییر مسیر دهد

عصر بازار- رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در آینده با اتکا به واحدهای صنعتی و تولیدی رشد نمی کند و باید رویکرد خود را به سمت بهره گیری از صنعت گردشگری تغییر دهد.

اقتصاد کشور به سمت گردشگری تغییر مسیر دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی وقفچی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان زنجان افزود: بسیاری از ظرفیت های گردشگری کشور و به ویژه استان زنجان مطلع نیستند و بر همین اساس هم برنامه ای برای بهره گیری از آن ندارند.
    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده اس که اقتصاد فقط در بخش تولید خلاصه نمی شود و صنعت گردشگری بازده اقتصادی و ارزش افزوده بیشتری نسبت به آن دارد.
    وقفچی با بیان اینکه هنوز ظرفیت های خودمان را نشناخته ایم، خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان نسبت به مسائل مختلف علمی نیست، تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود و اقدامات بر پایه علم نباشد نمی توان انتظار موفقیت قابل قبول را داشت.
    وی اضافه کرد: باید این فرهنگ و نگرش نهادینه شود که حتی محصولات مصرفی داخل کشور هم با رویکرد صادرات محور تولید شوند و تا زمانی که محصولات تولیدی بر اساس استانداردهای جهانی تولید نشوند نمی توان منتظر تولید کالای با کیفیت بود.
    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اغلب نگرش ها نسبت به اقتصاد کشور منفی است، گفت: باید از کسانی که برای ارزآفرینی در کشور و بهبود تجارت ایران تلاش می کنند حمایت کرد و متوجه بود که امروز یکی مشکلات کشور همین تامین ارز است.
    وی با بیان اینکه تمام موانع پیش روی تولید داخلی فقط تحریم نیست، اضافه کرد: باید از ظرفیت های موجود برای ایجاد تغییر در تولید، ایجاد مشوق برای تجار و سرمایه گذاران و ایجاد نگاه علمی بهره گرفت.
    وقفچی تاکید کرد: هم اکنون یک میلیون 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور و دست مردم است که در صورت جذب آن به بخش تولید می توان دستکم برای 10 میلیون نفر اشتغالزایی کرد.

    برچسب ها