عصر خودرو

عضو انجمن سنگ آهن ایران :

تامین مالی، نجات بخش معادن کوچک کشور است

عصر بازار- عضو انجمن سنگ آهن ایران گفت:یکی از مهمترین اصولی که موجب نجات معادن کوچک کشور می‌شود تأمین مالی بودجه‌های این معادن است.

تامین مالی، نجات بخش معادن کوچک کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، قدیر قیافه عضو انجمن سنگ آهن ایران ،درباره  تعطیلی معادن کوچک اظهار کرد: متأسفانه اخبار ضد و نقیضی در رابطه با آمار تعطیلی معادن در کشور پخش می‌شود و این وظیفه مرکز آمار است که سرشماری درستی از این موضوع ارائه دهد.

    وی با بیان اینکه برخی از مسئولان قسمت‌های خوب کارنامه کاریشان را پررنگ کرده و ناکارآمدی‌ها را کمرنگ می‌کنند، گفت: با توجه به شرایط کنونی ،وضعیت معادن کوچک و متوسط کشور خوب نیست و برخی از این معادن به تعطیلی کشیده شده و بعضی دیگر به سختی ادامه حیات می‌دهند.

    قیافه تصریح کرد: تا جایی که می‌دانم صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی پول‌هایی که در اختیار داشته برای پشتیبانی و بیمه معادن کوچک و متوسط در بانک‌ها سپرده گذاری کرده  و به برخی از این معادن وام‌های کم‌ بهره داده است.

    عضو انجمن سنگ آهن ایران درباره راهکار نجات معادن کوچک کشور بیان کرد: اولین گام باید در حوزه معادن و صنایع معدنی، تعیین استراتژی و نقشه راه باشد زیرا بدون داشتن برنامه‌ریزی و نقشه راه صحیح نمی‌توانیم به رونق معادن در بلند مدت امیدوار باشیم.

    وی اضافه کرد: باید مشخص شود که در کجای مسیر قرار داریم و می‌خواهیم در آینده به کجا برسیم.

    قیافه در پایان گفت: یکی از مهمترین اصولی که موجب نجات معادن کوچک کشور می‌شود تأمین مالی بودجه‌های این معادن است.

    برچسب ها