عصر خودرو

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی :

۳۰۰ میلیون دلار در صنایع چوب ملایر سرمایه گذاری می شود

عصر بازار- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در حوزه صنعت چوب این شهرستان انجام و بزرگترین واحد تولید مصنوعات چوبی در منطقه جوکار ملایر احداث می شود.

۳۰۰ میلیون دلار در صنایع چوب ملایر سرمایه گذاری می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: از پنج ماه پیش برای احداث این واحد بزرگ تولیدی با یک تیم قوی اقتصادی در صنعت چوب مشهد وارد مذاکره شدیم که با تلاش و پیگیری های نمایندگان ملایر و استاندار همدان این مذاکرات نتیجه بخش بود.
    وی ادامه داد: با توجه به گردش مالی حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریالی صنعت چوب ملایر در 6 ماهه دوم سال گذشته، سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند که وارد این صنعت شوند.
    حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تحصیلات و توانمندی خوبی در صنعت چوب دارند و سرمایه گذاران مشهدی نیز اعلام آمادگی کرده اند، بیان کرد: زمینه های لازم برای ایجاد و راه اندازی بزرگترین واحد صنایع چوبی در قالب مبل و منبت در این شهرستان مهیاست.
    وی افزود: در همین رابطه ابتدا جلسه ای با سرمایه گذاران در شهر جوکار برگزار کردیم که علاوه بر جلسه نمایندگان ملایر و استاندار همدان با این سرمایه گذاران، نماینده تویسرکان نیز جلسه ای با آنها داشت.
    سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به برگزاری جلسه دیگری با سرمایه گذاران در کرج و بازدید از کارگاه های آنان گفت: 25 اردیبهشت جاری نشست کارشناسی و عملیاتی این طرح بزرگ صنعتی با حضور محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، نمایندگان ملایر، سرمایه گذاران و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در تهران برگزار و نتیجه نهایی اعلام شد.
    حجت الاسلام آزادیخواه اظهار داشت: در این نشست مقرر شد 10 هکتار زمین در اختیار این سرمایه گذاران قرار گیرد که در تماس تلفنی با شرکت شهرک ها و منابع طبیعی، این موضوع بررسی و این میزان زمین در منطقه جوکار در اختیار آنها قرار داده می شود.
    وی پرداخت 300 میلیون دلار تسهیلات را از دیگر مطالبات سرمایه گذاران این طرح صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان 20 درصد را سرمایه گذاران طرح تامین می کنند.
    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاران واحد مصنوعات چوبی متعهد شدند که برای یکصد هزار تن ظرفیت اشتغال در منطقه ایجاد شود که گامی بلند در مسیر اشتغالزایی پایدار در حوزه صنایع چوب و مبل و منبت این شهرستان است.
    حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: سرمایه گذاران یاد شده فعالیت های خوبی در حوزه این صنعت و واردات چوب از روسیه دارند و قرار است تمامی صنایع وابسته همچون چسب، پارچه مبل و رنگ را ایجاد کنند.
    وی ایجاد بزرگترین واحد صنایع چوبی کشور در ملایر را تحولی عظیم در حوزه مبل و منبت این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: به طور قطع با راه اندازی این واحد بزرگ صنعتی، ملایر به قطب صنعت چوب و تولید مبل و منبت تبدیل می شود.
     هم اکنون بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت در ملایر فعال است که به طور مستقیم بیش از هشت هزار هنرمند و غیر مستقیم بین 20 تا 25 هزار تن در این صنعت فعالیت می کنند.
    سال گذشته ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد که با توجه ظرفیت های عمده این شهرستان در حوزه چوب و مبل و منبت، بزرگترین واحد تولیدی مصنوعات چوبی با 300 میلیون دلار سرمایه گذاری در جوکار از توابع شهرستان ملایر احداث می شود.

    برچسب ها