عصر خودرو

نخست وزیر تایلند:

تایلند از موضع ایران در برجام حمایت کرد

عصر بازار- نخست وزیر تایلند با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در برجام به خوبی عمل کرده است، بر حمایت کامل کشورش از موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.

تایلند از موضع ایران در برجام حمایت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «پرایوت چان‌اوچا» نخست وزیر تایلند این اظهارات را امروز (چهارشنبه) در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و سخنگوی دولت در بانکوک اعلام کرد.
    نوبخت که برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به بانکوک سفر کرده است، با نخست وزیر تایلند دیدار کرد و دو طرف درباره روابط دو کشور بحث و تبادل ‌نظر کردند.
    نخست وزیر تایلند خواستار گسترش همه جانبه روابط بانکی و تجاری تهران و بانکوک شد و اظهار امیدواری کرد که فصل جدیدی از گسترش مناسبات و همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور آغاز شود.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این دیدار از نخست وزیر تایلند برای سفر به تهران و برگزاری نشست های مشترک برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دعوت کرد.

    ** فقر و نابرابری در آسیا محور نشست اسکاپ در بانکوک
    بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، نوبخت برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) که با موضوع توسعه پایدار و محوریت فقر و نابرابری در آسیا و اقیانوسیه در تایلند برگزار می شود، صبح امروز وارد پایتخت این کشور شد.
    کشورهای عضو اسکاپ در اجلاس سالانه خود که در مقر سازمان ملل متحد در بانکوک در حال برگزاری است، موضوع توسعه پایدار با محوریت فقر و نابرابری در آسیا و اقیانوسیه را در دو سطح وزیران کشورهای عضو و کارشناسان بررسی می‌کنند.
    معاون رئیس جمهوری علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، در انجام نشست‌های جانبی اجلاس از جمله نشست مرکز آسیا و اقیانوسیه توسعه مدیریت اطلاعات بلایا(اپدیم) که با موضوع مدیریت اطلاعات بلایا و توسعه پایدار برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
    دیدار با «شمشاد اختر» معاون دبیر کل سازمان ملل و رییس کمیسیون اسکاپ و گفت و گو درباره مسایلی همچون اپدیم از دیگر برنامه های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.
    دستور کار نشست اپدیم در اجلاس هفتاد و چهارم، ارایه آخرین یافته های آن در حوزه بلایای طبیعی و بررسی موضوع همکاریهای منطقه‌ای برای مقابله با طوفان های گرد و غبار در آسیا و اقیانوسیه در راستای اهداف توسعه پایدار است.
    نخستین کنفرانس گرد و غبار سال 96 به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان و با همکاری اسکاپ و برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.
     

    برچسب ها