عصر خودرو

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

عصر بازار- موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد در جنوب غربی‌ترین نقطه کشور، پتانسیل‌های بسیار بالا جهت سرمایه‌گذاری صنعتی و دسترسی به راه‌های اصلی زمینی، هوایی و دریایی، همجواری با کشورهایی مثل عراق و کویت و داشتن منابع طبیعی فراوان از جمله خصوصیات جهت سرمایه‌گذاری صنعتی در منطقه آزاد اروند است.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، لایروبی آبراه اروند که اصلی‌ترین آبراه برای کشتیرانی و تامین آب کشاورزی منطقه مرکزی خاورمیانه است را از مهم ترین طرح‌ها و پروژه‌های ملی عنوان کرد که باید عملیاتی شدن آن تسریع یابد.

    اسماعیل زمانی اظهار کرد: لایروبی آبراه اروند یکی از طرح‌های مهمی است که وزارت امورخارجه، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر از جمله سازمان های دخیل در آن هستند که باید با همکاری مجموعه های ذیربط این کار انجام شود.

    وی در عین حال تاکید کرد: باید قرار‌داد 1975 ایران و عراق اجرایی شود که لایروبی نیز در ذیل آن انجام می‌شود چون پس از پاکسازی این آبراه ظرفیت‌های بندر خرمشهر که به دلیل جنگ از بین رفته بود دوباره قابل استفاده خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، منطقه آزاد اروند از طریق خرمشهر به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شده و بندر خرمشهر نیز از طریق خطوط ریلی به ایستگاه خرمشهر متصل و انتقال کالاهای وارداتی به داخل کشور و یا انتقال کالا جهت بارگیری در بندر ایفا نقش می‌کند.

    با وجود ذخایر نفتی در نزدیکی منطقه و پالایشگاه بزرگ نفت آبادان و وجود پتروشیمی می‌توان در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین صنایع پایین دستی آنها سرمایه‌گذاری کرد که هم اکنون تعدادی از صنعتگران در این زمینه مشغول فعالیت هستند و در این راستا منطقه آزاد اروند پس از بررسی‌های زیست محیطی و زیرساخت‌ها اقدام به ایجاد شیمی شهر جهت فعالیت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی کردند.

    از دیگر پتانسیل‌های منطقه آزاد اروند می‌توان به نخلستان‌های خرما و ایجاد صنایع مرتبط با آن اشاره کرد و با توجه به وجود شرکت فولاد خوزستان و تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت صنایع فلزی در منطقه و وجود پروژه‌های ساخت و ساز عمرانی و مزایای دیگر، صنایع فلزی قابلیت زیادی داشته و واحدهای فعال بزرگی نیز در ساخت سوله‌های فلزی، جرثقیل سقفی و موارد دیگر در منطقه فعالیت دارند.

    معافیت مالیاتی برای کلیه فعالیت های اقتصادی به مدت 20 سال از تاریخ بهره‌برداری و آزادی مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی به هر میزان از درصد سهام از جمله مزایای نسبی سرمایه‌گذاری صنعتی در منطقه آزاد اروند اعلام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها