عصر خودرو

ایران در آفریقا پالایشگاه‌ساز شد

آغاز مذاکرات نفتی ایران – برزیل

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با برزیل به منظور خرید برخی پالایشگاه‌های این کشور، از توافق اولیه با سیرالئون برای ساخت پالایشگاه در آفریقا خبر داد.

آغاز مذاکرات نفتی ایران – برزیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی‌اصغر ساجدی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش‌هایی درباره سیاست‌های جدید ایران به منظور ساخت پالایشگاه و یا خرید سهام پالایشگاه‌های نفت در خارج از کشور، گفت: تاکنون مذاکراتی با برزیل، آفریقای جنوبی، مالزی، اندونزی و هند به منظور خرید سهام برخی از پالایشگاه‌های نفت این کشور آغاز شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با تاکید بر اینکه هدف از خرید سهام پالایشگاه‌های نفت در خارج از کشور، تامین امنیت عرضه برای نفت خام صادراتی ایران در بلند مدت است، تصریح کرد: به عبارت دیگر با انجام این سرمایه‌گذاری‌ها به مدت 20 تا 25 سال امکان بازاریابی برای فروش نفت خام صادرات ایران در نقاط مختلف جهان فراهم می‌شود.

    این مقام مسئول یکی دیگر از مزیت‌های خرید سهام پالایشگاه‌ها در کشورهای مختلف جهان را تولید و عرضه فرآورده‌های مختلف نفتی عنوان کرد و افزود: با ساخت این پالایشگاه‌ها و تولید انواع فرآورده‌های نفتی همچون بنزین و گازوئیل، می‌توان برخی از این محصولات نفتی را برای تامین نیازهای داخلی وارد ایران کرده و یا آن را به بازارهای هدف صادر کرد.

    ساجدی همچنین درباره مذاکرات نفتی انجام گرفته با مقامات کشور سیرالئون به منظور ساخت پالایشگاه نفت، توضیح داد: در فاز اول مذاکرات، توافق‌های اولیه به منظور ساخت یک انبار نفت در این کشور انجام گرفته است.

    وی با یادآوری اینکه در فاز دوم و در صورت توافق، امکان‌سنجی برای احداث یک پالایشگاه نفت در این کشور آفریقایی انجام شده است، بیان کرد: در طول چند ماه گذشته تاکنون مذاکرات متعددی انجام گرفته و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک توافق نهایی بین دو کشور حاصل شود.

    ساجدی با اعلام اینکه قرار است خرید سهام پالایشگاه‌ها و یا احداث پالایشگاه‌های جدید نفت صرفاً با مشارکت بخش خصوصی ایران انجام شود، یادآور شد: در این مذاکرات، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت صرفاً کار کارشناسی فنی مذاکرات را بر عهده دارد.

    مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت همچنین با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با آفریقای جنوبی برای احداث یک پالایشگاه نفت در این کشور خاطرنشان کرد: قرار است در صورت توافق پالایشگاه جدید نفت در آفریقای جنوبی بر اساس مشخصات نفت خام ایران، طراحی و ساخته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها