عصر خودرو

در نشست مشترک بورس انرژی با بزرگترین عرضه کننده فرآورده های نفتی عنوان شد

لزوم افزایش سهم ۶ درصدی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در بورس انرژی

عصر بازار- مدیر عامل بورس انرژی گفت: شرکت ملی پخش با استفاده از ساز وکار بورس انرژی ، بخشی از حجم گاز مایع خود را در این بازار عرضه می کند و در نظر دارد تا با استفاده از انواع قراردادهای قابل معامله، حجم معاملات خود را افزایش دهد.

لزوم افزایش سهم ۶ درصدی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از فارس، سید علی حسینی با اشاره به نشست مشترک بورس انرژی با مدیر صادرات و واردات فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مدیران عامل و مدیران بورس انرژی شرکت های کارگزاری گفت: در این جلسه ضمن معرفی بازار محصولات پذیرش شده شرکت ملی پخش در بورس انرژی ایران، فعالان این حوزه انتظارها و دیدگاههای خود در این بازار را ارایه کردند.

    مدیر عامل بورس انرژی بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر گاز مایع پالایشگاه های مختلف، محصولاتی چون حلال 410 پالایش نفت آبادان، پروپیلن پالایش نفت شازند، بنزین 100 پالایش نفت آبادان، نفت گاز (گازوئیل) و نفت سفید از سوی شرکت ملی پخش در بورس انرژی ایران پذیرش شده است، افزود : گاز مایع صادراتی، حلال 410، نفت گاز و پروپیلن به ترتیب بیشترین ارزش معاملات محصولات پذیرش شده شرکت ملی پخش در بورس انرژی را دارا هستند.

    وی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت ملی پخش با استفاده از ساز وکار بورس انرژی ، بخشی از حجم گاز مایع خود را در این بازار عرضه می کند و در نظر دارد تا با استفاده از انواع قراردادهای قابل معامله، حجم معاملات خود را افزایش دهد.

    حسینی با بیان این نکته که در حال حاضر سهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از معاملات در بازار فیزیکی بورس انرژی تنها 6 درصد معاملات است، خواستار تلاش بیشتر کلیه فعالان برای افزایش این سهم از بازار شد.

    همچنین در این جلسه هاشم فیروز ، مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این نکته که شرکت ملی پخش تمام تلاش خود را جهت آشنایی خریداران قدیمی خود با بورس انرژی ایران انجام داده، خواستار تلاش مضاعف کارگزاری ها برای جذب مشتریان جدید محصولات شرکت ملی پخش شد.

    وی با اشاره به علاقه‌مندی شرکت ملی پخش به عرضه های محصولات خود در بورس انرژی ،گفت: درصورت موفقیت عرضه ها در بورس انرژی ایران این امکان وجود دارد که عرضه های خارج از بورس این شرکت متوقف شده و تمام بخش قابل عرضه این شرکت از طریق بورس انرژی ایران صورت گیرد.

    وی با اشاره به بازارهای هدف کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه و گرجستان ، توجه ویژه کارگزاران به این بازارها را خواستار شد و گفت: با توجه به موقعیت ایران و شرایط کشورهای همسایه ، این بازارها می توانند بازارهای دائمی برای محصولات صادراتی ایران باشند که لازمه آن بازاریابی مناسب است.

    همچنین کرمی، رئیس صادرات امور بین الملل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به برخی از مسائل مربوط به عرضه های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بورس انرژی گفت: عدم شفافیت موضوع مالیات بر ارزش افزوده معاملات برای خریداران، عدم آشنایی کارگزاران با فرآیندهای معاملات محصولات نفتی، ضعف بازاریابی و ارائه گزارشات مناسب به خریداران از سوی کارگزاران، یکسان بودن کارگزار خریدار و فروشنده در برخی معاملات، عدم نظارت کافی بر عملکرد کارگزاران از سوی بورس انرژی و عدم انعطاف در دستورالعمل های بورس انرژی عمده مشکلات عرضه های قبلی محصولات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها