عصر خودرو

بی رمقی بازار پلیمرها طولانی خواهد شد؟

عصر بازار- بازار محصولات پتروشیمی در هفته جاری با کاهش نرخ ها همراه بوده و ممکن است این کاهش قیمت حداقل تا آغاز هفته آینده نیز ادامه یابد زیرا اولین سیگنال جدی افزایش تحرک بازار پس از پایان یافتن تعطیلات و آغاز فعالیت های تولیدی ثبت خواهد شد.

بی رمقی بازار پلیمرها طولانی خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بازار محصولات پتروشیمی در هفته جاری با کاهش نرخ ها همراه بوده و ممکن است این کاهش قیمت حداقل تا آغاز هفته آینده نیز ادامه یابد زیرا اولین سیگنال جدی افزایش تحرک بازار پس از پایان یافتن تعطیلات و آغاز فعالیت های تولیدی ثبت خواهد شد.

    در روز یکشنبه بازار محصولات پلیمری با عقب نشینی نرخ ها همراه بود تا جایی که بسیاری از گریدهای پلیمری همچون F7000 ، 5110 ، BL3 ، 0075 ، 020 و 0209 با کاهش نرخ رو به رو شدند. یکی از مهمترین نکات در این کاهش قیمت ها را باید فراگیر شدن روند نزولی آن دانست زیرا گروه های مختلف و پراکنده ای را شامل می شود که از لحاظ فنی چندان قرابتی با یکدیگر ندارند.

    کاهش نسبی قیمت دلار ، عقب نشینی محسوس تقاضا و بی میلی خریداران نسبت به خرید در زمانی که به تعطیلات منتهی می شود‌ ، بالابودن نسبی حجم عرضه ها در بازار در کنار کاهش قیمت های پایه برخی گریدها همچنین کاهش حجم تولید در صنایع پایین دستی را باید مهمترین دلایل این کاهش نرخ به شمار آورد. با توجه به تعطیلات پیش رو و نیمه تعطیل بودن بازار در روزهای جاری به نظر می رسد این شرایط حداقل تا آغاز هفته آینده ادامه داشته و بهبود بازار را می توان به هفته آینده موکول دانست.

    در بازارهای جهانی پس از سقوط قیمت جهانی نفت خام و شکسته شدن کف روانی و فنی 40 دلار برای نفت سبک آمریکا در کنار افزایش حجم تولید اوپک از 30 میلیون بشکه به 31.5 میلیون بشکه در روز شاهد کاهش قیمت پلیمرها بودیم هرچند که این روند کاهشی هفته ها و شاید ماه هاست که ادامه دارد.

    با توجه به افت بهای جهانی نفت خام و ترس بازار از کاهش بیشتر نرخ ها به احتمال قوی قیمت نفت و محصولات پتروشیمی باز هم کاهش می یابد که می تواند سیگنال مهمی برای بازار داخلی به شمار بیاید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها