عصر خودرو

اعلام آمادگی خارجی‌ها برای همکاری با ایران از نوع مس

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس اعلام کرد: با گشایش‌های ایجاد شده در شرایط سیاسی کشور، تعداد زیادی از شرکت های بین المللی تمایل خود را برای سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیتهای اکتشافی و معدنی شرکت مس اعلام کرده اند.

اعلام آمادگی خارجی‌ها برای همکاری با ایران از نوع مس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، احمد مراد علیزاده به تشریح گشایش های سیاسی ایجاده شده در روابط خارجی کشور و تاثیر آن بر همکاری های خارجی شرکت مس پرداخت.

    وی اظهار کرد: جلسات و بازدیدهای متعددی در این راستا صورت گرفته است که از میان آنها می‌توان به شرکت های مشاور بین‌المللی از کشورهای ژاپن، آفریقای جنوبی، استرالیا، قزاقستان، گرجستان، انگلستان و لهستان اشاره کرد که موارد پیشنهادی در دست بررسی و ارزیابی است.

    مرادعلیزاده در خصوص برنامه هایی که شرکت مس برای توسعه صنعت مس با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی دارد، گفت: تاکنون رویکرد عمده امور اکتشافات و مهندسی توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران اکتشاف ذخایر بزرگ از نوع پورفیری و معدنکاری به صورت روباز بوده است.

    وی ادامه داد: امروزه استفاده از روش های نوین اکتشافی، کشف انواع مختلف کانسارهای مس از جمله کانسارهای مس اگزوتیک نهان، اسکارن‌ها و خوشه‌های معدنی و مطالعات امکان‌سنجی معدنکاری زیرزمینی نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است تا با کسب دانش فنی روزآمد، زمینه ورود شرکت به بازار رقابت فعالیت‌های اکتشافی برون مرزی را مهیا سازد.

    مدیر عامل شرکت مس در ادامه با تاکید بر اهمیت اکتشافات به عنوان حلقه وصل همکاری با شرکت های خارجی گفت: اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی که به منظور کسب اطمینان از تولید مستمر و پایدار صورت می گیرد برای شرکت ملی مس ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا از یک سو به عنوان نخستین حلقة پشتیبان تولید محسوب می شود و از سوی دیگر کشف ذخایر جدید به افزایش سرمایه و دارائی های شرکت کمک شایانی می کند.

    به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، شرکت ملی صنایع مس ایران به دنبال ایجاد ساختار اکتشافی مناسب جهت انجام همکاری‌های متقابل با شرکتهای مختلف داخلی و بین المللی بمنظور هدفمند سازی فعالیتهای اکتشافی، نهادینه سازی رویکرد اکتشاف با دیدگاه جذب سرمایه و تدوین ساختار مناسب جهت کسب دانش فنی نوین است.

    مرادعلیزاده تصریح کرد: اکتشافات سیستماتیک و علمی و همکاری های انجام شده با مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی سبب شده است تا نیروهای ماهر و با تجربه ای تربیت شوند که خود به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند هم اکنون در دسترس هستند.

    وی همچنین گفت: در بخش توسعه صنعت با استفاده از توان شرکتهای معتبر داخلی، رویکرد شرکت ملی صنایع مس حمایت از شرکتهای دانش بنیان و علاقمند به فعالیت های مشترک توسعه ای است که در این خصوص همکاری های متقابلی با مجموعه های داخلی در دست انجام دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها