عصر خودرو

در تحلیل تکنیکال یک شرکت بورسی بررسی شد:

آیا بازار در ارزش‌گذاری نماد «ونیکی» دچار اشتباه شده است؟

عصر بازار- سرمایه‌گذاری ملی ایران در حالی توانسته است در ۹ ماهه اول امسال به ازای هر سهم ۲۷۹ ریال سود بسازد که بازار در یکی از رکودی‌ترین شرایط خود به سر می‌برد.

آیا بازار در ارزش‌گذاری نماد «ونیکی» دچار اشتباه شده است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت  سرمایه‌گذاری ملی ایران در حالی توانسته است در 9 ماهه اول امسال به ازای هر سهم 279 ریال سود بسازد که بازار در یکی از رکودی‌ترین شرایط خود به سر می‌برد.

    هرچند به دلیل کاهش درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری این سود نسبت به مورد مشابه پارسال با کاهش 23درصدی همراه بوده است اما با توجه به عملکرد گذشته می‌تواند 330 ریال به ازای هر سهم را محقق سازد و پیش‌بینی کارشناسی بر این است در صورت رونق بازار این سهم برای سال 95 سود بیشتری محقق سازد.

    در ساده‌ترین روش ارزش‌گذاری که به روش قیمت به سود (p/e) معروف است این سهم در این شرایط حد اقل 165 تومان ارزش دارد. با این شرایط به نظر می‌رسد این سهم در روز های اتی بیشتر مورد اقبال بازار واقع گردد و یکی از گزینه‌های جذاب پیش روی سرمایه‌گذاران باشد.

    به گزارش اقتصادنیوز، در این راستا، از دیدگاه تکنیکال وضعیت این نماد را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه شرح این تحلیل را می خوانید.

    برسی تکنیکالی «ونیکی»
    در تصویر یک، شاهد تشکیل الگوی هارمونیک قدرتمند شارک در قیمت 123 تومان هستیم.سهم سرعت ریزش بالایی را در چند روز اخیر تجربه کرده است که ممکن است به‌رغم اتمام این الگو ریزش تا 120 تومن هم ادامه داشته باشد.همچنین اندیکاتورها در منطقه اشباع فروش قرار دارند و از نکات جالب سهم می‌توان به منطقه  TRZ  قوی اشاره کرد که از همپوشانی زمانی نسبت‌های 100 و 161 حاصل شده است که اعتبار تحلیل را دو چندان می‌کند.

    حجم معاملات در روزهای اخیر یکی دیگر از موارد قابل توجه این سهم است که در تصویر دوم  در کادر قرمز رنگ نشان داده شده است‌. این حجم بالای معاملات درروند نزولی نشان می‌دهد که سهم مورد توجه بازار قرار گرفته و می‌توان انتظار یک رشد سریع در روز های آتی را داشته باشیم.


    با این حال، «ونیکی» در قیمت خرید مناسب 124 تومان، هدف قیمتی 160 تومان با حد ضرر 116 تومان قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها