عصر خودرو

زنگنه اعلام کرد:

جلسه اخیراوپک رابدون مصوبه ترک کردیم

عصر بازار- وزیر نفت با بیان اینکه جلسه اخیر اوپک را بدون مصوبه ترک کردیم، از مذاکره با سوئدی‌ها برای توسعه همکاری‌های نفتی با ایران خبر داد.

جلسه اخیراوپک رابدون مصوبه ترک کردیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در اجلاس اوپک توافقی در خصوص کاهش یا افزایش سقف تولید نفت نداشتیم، گفت: هم اکنون برخی از اعضای اوپک هر چقدر که می‌خواهند، تولید می‌کنند.

    وزیر نفت اظهارداشت: یکی از دیدگاه‌ها در این اجلاس کنترل افزایش تولید و توافق روی سقف تولید بود و دیدگاه دیگر که گروه اقلیتی آن را دنبال می کرد، افزایش سقف تولید اوپک بود که ما موافق نبودیم و به همین دلیل هیچ تصمیمی گرفته نشد.

    زنگنه گفت: قبلا سقف تولید اوپک 30 میلیون تصویب شده بود و کسانی این سقف را مراعات نکردند و تا 31.5 میلیون تولید شد که این روند درست نبود. این اقلیت دنبال تثبیت تولید 31.5 میلیون بود که اکثریت اعضا نپذیرفتند و تاکید کردند که سقف تولید باید پایین تر باشد.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ یک از دو طرف توافقی برای سقف تولید نداشتند و ما نیز جلسه را بدون مصوبه ترک کردیم.

    وزیر نفت با اشاره به مذاکرات امروز یکشنبه خود با هیات سوئدی گفت: یکی از توافقات مشارکت شرکت‌های سوئدی در نوسازی ناوگان حمل نقل عموی ایران با هدف بهینه سازی مصرف انرژی است.

    وزیر نفت ادامه داد: مقرر شد دو طرف بسته ای را برای این همکاری تدوین کنند. زنگنه با تاکید بر استقبال از سرمایه گذاری مشترک سوئدی ها در ایران، گفت: امیدواریم بتوانیم در دوره بعد از تحریم‌ها روابط را تجدید ساختار و تقویت کنیم.

    همچنین زنگنه در دیدار با «مایکل دامبرگ» وزیر شرکت‌ها و نوآوری سوئد اظهارداشت: ایران و سوئد در زمینه های مختلف اقتصادی می توانند همکاری داشته باشند. در صنعت نفت در گذشته همکاری هایی با سوئد داشته ایم اما این همکاری ها جای توسعه دارد.

    وی افزود: ما در گذشته بیشتر در زمینه بخشی از ماشین آلات مورد نیاز صنعت نفت با سوئد همکاری داشته ایم و در آینده این امید است که شرکت‌های سوئدی با یافتن همکار در ایران به طور مشترک کار تولید را ادامه دهند.

    وزیر نفت خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری مشترک سوئدی ها نه فقط برای بازار ایران خواهد بود بلکه برای حضور در بازار منطقه از مسیر ایران است.

    زنگنه با تاکید بر مزیت‌های غیر قابل انکار اقتصادی در ایران گفت: شرکت‌های سوئدی می توانند در سایر بخشها مانند پتروشیمی نیز سرمایه گذاری کنند، زیرا ایران ارزان ترین و در دسترس ترین خوراک پتروشیمی را در منطقه دارد.

    وزیر نفت، بهینه سازی مصرف انرژی را از دیگر زمینه های همکاری مشترک میان ایران و سوئد بیان کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی و سوئدی در سایر زمینه ها نیز امکان همکاری دارند.

    وی، بهینه سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات را مهمترین زمینه های همکاری میان ایران و سوئد عنوان کرد.

    زنگنه با اشاره به همکاری‌های ایران و سوئد در گذشته، تصریح کرد: امیدواریم بعد از لغو تحریم های ظالمانه‌ای که علیه ایران اعمال شده است، روابط دو کشور گسترش پیدا کند.

    وزیر نفت با بیان اینکه ظرفیت همکاری دو کشور در بخش انرژی پیش از این نیز وجود داشته و قابل گسترش است، گفت: در زمینه ماشین‌های مورد نیاز صنعت نفت همکاری‌هایی در گذشته با شرکت‌های سوئدی وجود داشته و در دوران پساتحریم این شرکت‌ها می‌توانند با مشارکت شرکت‌های ایرانی اقدام به ساخت این ماشین آلات کنند.

    به گفته زنگنه، ماشین آلات ساخته شده مشترک میان دو کشور می‌تواند علاوه بر ایران، در بازارهای منطقه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    وی، بخش پتروشیمی را دیگر زمینه همکاری میان دو کشور عنوان کرد و گفت: ایران ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین خوراک پتروشیمی را در منطقه در اختیار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو