عصر خودرو

افت دسته جمعی نماگرهای بورس

شاخص کل بورس ۱۵۶ واحد افت کرد

عصر بازار- بازار سهام امروز با افت دسته جمعی شاخص های منتخب خود مواجه بود؛ بازاری که امروز زیر سایه معاملات کد به کد سهامداران حقوقی چند بانک بزرگ همچنان درجا زد.

شاخص کل بورس ۱۵۶ واحد افت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 15 آذر ماه 94، با افت 156واحدی روی رقم 62 هزار و 420 واحد ایستاد.

    شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز در پایان معاملات امروز این بازار پس افت 61 واحدی به عدد 24 هزار و 304واحد رسید.

    شاخص قیمت هم وزن اما با برجا گذاشتن 41 واحد افت به رقم 8 هزار و 230 واحد دست یافت.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 267 واحدی عدد 68 هزار و 432واحد را تجربه کرد.

    همچنین شاخص بازار اول با 138 واحد کاهش در حالی عدد 42 هزار و 858 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با افقت 174 واحدی به رقم 141 هزار و 307 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 4 واحد کاهش عدد 687 واحد را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ گسترش و نفت و گاز پارسیان با 47 واحد، ایران خودرو با 20 واحد و فولاد مبارکه اصفهان با 17 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 20 واحد، همراه اول با 11 واحد و پتروشیمی پردیس با 9 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    در پایان معاملات امروز بورس تهران ارزش کل معاملات این بازار در حالی بیش از 109 میلیارد تومان درج شد که در بازار نقدی بورس ارزش معاملات از 78 میلیارد و 907 میلیون تومان فراتر نرفت.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های پارس الکتریک، سرمایه گذاری صنعت بیمه، حق تقدم خرید سهام مهرکام پارس از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت های رادیاتور ایران، حق تقدم خرید سهام ایران خودرو، حق تقدم خرید سهام فیبر ایران، حق تقدم خرید سهام بانک پاسارگاد و مجتمع کشت و صنعت چین چین بازگشایی شدند.

    امروز همچنین رقابت بر سر بلوک 88.71 درصدی شرکت قند قزوین که از سوی بنیاد مستضعفان روی میز فروش بورس گذاشته شد با ادامه رقابت برای تصاحب این دارایی به فردا دوشنبه موکول شد. بلوک 9.59 درصدی «قچار» نیز که از سوی همین سهامدار عمده بزرگ قندی ها در فرابورس عرضه شده با ادامه رقابت  تا قیمت 4202 ریال به ازای هر سهم به روز بعد موکول شد.

    * نقش اول داستان بورس بازها در تالار شیشه ای

    بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز بازار سهام معاملات کد به کد و بلوکی در گروه بانک ها بسیار چشمگیر بود.

    بر اساس این گزارش در نماد معاملاتی بانک پارسیان امروز بیش از 102 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده به کد شرکت های درون گروهی در بازار خرده فروشی بورس روی قیمت صفر تابلو (قیمت پایانی) جابجا شد.

    در نماد معاملاتی بانک صادرات نیز امروز 100 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده روی سقف دامنه نوسان مثبت قیمتی سهام به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی بانک اقتصاد نوین و سرمایه گذاری صنعت بیمه نیز هر یک به میزان 15 میلیون سهم به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی بانک ملت اما بازارگردانی سهام به حجم 28 میلیون و 796 هزار سهمی معاملات این سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد و 600 میلیون تومان انجامید.

    در نماد معاملاتی «وامید» نیز 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان از سوی حقوقی سهم کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی همراه اول اما امروز 675 هزار سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    در ایران خودرو نیز بازی سهامدار حقیقی، روندی متعادل به معاملات این سهم در دامنه نوسان منفی قیمت ها حاکم کرده است.

    امروز بازار سهام نماد معاملات «شپلی» نیز با عنوان تنها سهم پرنوسان این روزهای بازار امروز روندی متعادل از معاملات این سهم در دامنه نوسان منفی قیمت ها شاهد بود.

    در این نماد امروز دو طرفه های معامله گران حقیقی نتوانست قیمت این سهم را روی صفر تابلو تثبیت کند.

    در دیگر نمادهای معاملاتی بازار سهام امروز بازار داد و ستد حق تقدم خرید سهام شرکت هایی همچون فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر بسیار داغ بود.

    حقیقی ها امروز تلاش کردند با خرید بیش از 50 میلیون از اوراق حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه به قیمت پایانی 80 ریال به ازای هر سهم، سهم پررنگ تری نسبت به حقوقی این سهم در بازار داشته باشند.

    بازار سهام امروز در حالی با درجا زدن نماگرهای منتخب خود در دامنه منفی نوسان قیمت ها مواجه بود که در کلیت بازار همچنان نماد معاملاتی شرکت های کوچک و تک سهم ها نقش اول را برای بازیگران همچنان وفادار مانده به بازار سهام را ایفا می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها