عصر خودرو

فراز و فرودهای شاخص کل در ۴۶۲ روز

عصر بازار- تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار خبر از آن می دهد که حمایت معتبر این شاخص در نقطه ۶۰ هزار و ۹۰۰ واحدی است.

فراز و فرودهای شاخص کل در ۴۶۲ روز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شاخص کل بعد از تجربه 89 هزار واحد که همراه با واگرایی منفی بود، هم اکنون روند اصلاحی فرسایشی را در پیش گرفته است که تا این لحظه به مدت 462 روز به طول انجامیده است .
    همچنان ، شاخص در شکست سقف های قبلی ناتوان عمل کرده و در آخرین تلاش خود در محدوده 69 هزار و 783 واحد با واگرایی مخفی منفی همراه شد و مجددا این روند اصلاحی فرسایشی ادامه یافت.
    شاخص کل در طول 462 روز گذشته، در یک کانال نزولی همچنان در نوسان است و تنها یک بار به مدت 3 روز که مربوط به روز توافق بود از کانال خارج و مجددا روند حرکتی خود را داخل کانال پیگیری کرد.
    همچنین حمایت های معتبر زیادی به علت افزایش عرضه و هیجانات کاذب شکسته شد که آخرین حمایت مهم کف الگوی مثلث متقارن محدوده 63 هزار و 340 واحدی بود که در شرایط فعلی این خط روند در نقش مقاومت ظاهر شده و شاخص کل در اولین گام نیاز به عبور از این حمایت شکسته شده دارد .
    با توجه به اینکه شاخص کل به مدت 32 روز، روندی خنثی را به مدد بلوک های انجام شده تجربه نموده است، اندیکاتورها اصلاح مناسبی انجام داده و وارد منطقه بیش فروش شده اند که انتظار می رود شاخص برای شکست این مقاومت ها اقدام کند و این رشد را اندیکاتور پیشرو نیز هشدار می دهد که در چارت مشاهده می شود.

    مهمترین مقاومت های فعلی شاخص 63 هزار به عنوان خط روند نزولی و 64 هزار و 400 واحد به عنوان خط روند صعودی شکسته شده خواهد بود که برای دستیابی به هدف 67 هزار واحد نیازبه شکست دو محدوده ذکر شده دارد.
    لازم به ذکر است حمایت معتبر فعلی شاخص در نقطه 60هزار و 900 واحد خواهد بود .

    * بهزاد صمدی – تحلیلگر کارگزاری اقتصاد بیدار

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها