عصر خودرو

سمات اعلام کرد؛

استقبال دبیرکل D۸ با تشکیل صندوق سرمایه گذاری اسلامی

عصر بازار- دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی (D۸ ) از پیشنهاد مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) مبنی بر تشکیل صندوق سرمایه گذاری اسلامی برای این سازمان استقبال کرد.

استقبال دبیرکل D۸ با تشکیل صندوق سرمایه گذاری اسلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری در حاشیه برگزاری اجلاس بورس های عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC ) در استانبول ترکیه با سید علی محمد موسوی دبیر کل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی دیدار و درباره راهکارهای گسترش همکاری بازارهای سرمایه این سازمان به گفت وگو پرداخت.

    دراین جلسه محمد رضا محسنی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی، پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه گذاری میان این هشت کشور را ارائه کرد که این موضوع با موافقت دبیرکل D8 روبرو شد.

    در همین رابطه مقرر شد، طرح اولیه و پیشنهادهای بازار سرمایه ایران برای تشکیل یک صندوق سرمایه گذاری مشترک اسلامی مبتنی بر ظرفیت های درونی هر از این کشورها آماده شود تا در جلسه آتی این سازمان که در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

    سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی متشکل از ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه روز پانزدهم ژوئن 1997 میلادی از طریق بیانیه استانبول اعلام موجودیت کرد.

    هدف از تشکیل این سازمان منطقه ای، ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی اعلام شده است.

    گفتنی است، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در اجلاس بورس های عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC ) نیز پیشنهاد تشکیل یک صندوق سرمایه گذاری میان اعضای این کنفرانس را داده بود.

    سازمان کنفرانس اسلامی‌ براساس ماده 102 منشور سازمان ملل در روز اول فوریه 1974 میلادی تاسیس شد، این سازمان هم اکنون 56 عضو دارد که از لحاظ جغرافیایی به سه گروه آسیایی، آفریقایی و عربی تقسیم می‌شوند.

    ایده ارتقای فعالیت‌‌های سرمایه‌‌گذاری و اقتصادی بین کشورهای عضو OIC در سال 1974مطرح و با تشکیل نخستین نشست میان بورس‌‌های کشورهای عضو  در سال 2005، موضوع افزایش همکارهای بین بازارهای سرمایه آغاز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها