عصر خودرو

مصطفی امید قائمی:

دورنمای بازار خیلی خوب است اما هیجان زده نشوید

عصر بازار: توافق هسته ای دورنمای بازار را خیلی خوب می کند و در بلند مدت حتماً تأثیرات خیلی زیادی در بازار می گذارد چون می تواند به صورت عملی اثر مثبت روی شرکت ها داشته باشد.

دورنمای بازار خیلی خوب است اما هیجان زده نشوید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مصطفی امید قائمی، مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان با بیان مطلب فوق گفت: واکنش مثبت سرمایه گذاران به توافق هسته ای قابل پیش بینی بود چون توافق هسته ای شرایط شرکت ها را بهبود می بخشد اما این اثر فوری و هیجانی نیست بنابراین سرمایه گذاران باید با احتیاط وارد بازار شوند و اگر سرمایه گذاران به آینده بازار مطمئن هستند و پولها را از بانک برای خرید سهام خارج می کنند باید نگاه میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

    وی تأکید کرد: اثرات آزاد شدن منابع، کاهش هزینه شرکت ها با رفع تحریم های بانکی و خرید ارزان تر و آسان تر محصولات پایه و اولیه و همچنین افزایش محصولات صادراتی بنگاه های اقتصادی و در جمع رفع مشکلات شرکت ها در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد و نیاز به زمان دارد.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطر نشان کرد: همانطور که در اوج نوسانات منفی نگاه میان مدت و بلند مدت همیشه سرلوحه دیدگاه تحلیلگران بازار بوده در اوج روزهای مثبت هم این نگاه وجود دارد چون اساساً بازار سرمایه بازار بلند مدت و نهایتاً میان مدت است.

    عضو هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: خرید و فروش هیجانی، آفت سرمایه گذاری در بازار سرمایه است و معمولاً همان دسته از سرمایه گذاران که در روزهای منفی به صورت هیجانی فروشنده اند و صف های طویل فروش را رقم می زنند همان عده در روزهای مثبت هم اقدام به خرید با هر قیمتی و هر شرایطی می کنند و صفهای خرید تشکیل می دهند.

    وی افزود: برنده واقعی در بازار سرمایه کسی است که سرمایه مازاد خود را با نگاه بلند مدت در بورس سرمایه گذاری کند تا از فراز و نشیبها در امان باشد.

    امیدقائمی توصیه کرد: سهامداران سبدی از سهم های کم ریسک با بنیادی قوی را تشکیل بدهند و اثر توافقات هسته ای و رفع تحریم ها را از جوانب مختلف مثل احتمال یکسان سازی نرخ ارز، کاهش قیمت پول، افزایش صادارت، کاهش هزینه تولید و... بررسی کنند و سپس اقدام به انتخاب و خرید سهم کنند.

    برچسب ها