عصر خودرو

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

بورس، مقصد مطمئن پول های سرگردان در شرایط تحریمی

عصر بازار- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بورس را یکی از مکان های بسیار خوب و مطمئن برای جذب پول های سرگردان در شرایط حساس تحریمی خواند که می تواند التهاب جمع شده در فضای دلاری را به سوی تولیدات و صنایع داخلی سوق دهد .

بورس، مقصد مطمئن پول های سرگردان در شرایط تحریمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، دکتر محمد سلطانی فر در  اولین گردهمایی تبیین جایگاه روابط عمومی در بازار سرمایه گفت: اگر فضا در بازار سرمایه عمومی تر شود و آموزش ها به بطن جامعه و به سمت اهالی مطبوعاتی و رسانه ای برود، یک قدم اساسی در این حوزه برداشته شده است.

    وی با بیان اینکه این مسیر را دنیا هم تجربه کرده است، افزود: در راستای فرهنگ سازی، دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد در حوزه بازار سرمایه و بورس نویسی برای رسانه ای ها دوره های تخصصی برگزار کند.

    معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما متولی آموزش در فضای مجازی هستیم و قول می دهیم برای عمومی کردن فرهنگ بازار سرمایه بیشترین توان ممکن را به میدان بیاوریم.

    این استاد علوم ارتباطات در ادامه  اظهار داشت: آنچه امروز در فضای وب اتفاق افتاده، این است که فضای جدیدی دارد شکل می گیرد و دیگر نگاه ها در این حوزه لزوما از بالا به پایین نیست .  

    وی با اشاره به اینکه نگاه عمودی از بین رفته و کاملا افقی شده است، گفت: در این مدل، مخاطبین نقش فعال دارند و خود به روابط عمومی ها پیام می دهند. به عبارت دیگر، تنها تولید کننده عرصه رسانه، روابط عمومی ها نیستند و مخاطبین نیز لزوما از روابط عمومی ها پیروی نخواهند کرد.

    سلطانی فر همچنین ادامه داد: نظرسنجی های سنتی  گذشته هم اگر چه هنوز پابرجاست اما دیگر قطعیت گذشته را ندارند .

    وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های همه حکومت ها و دولت ها و اهالی رسانه در طول تاریخ شناخت واقعی افکار عمومی بوده است،  خاطرنشان کرد: شیوه های نظر سنجی در دنیای امروز کاملا پیچیده شده است و مردم به جای آنکه مستقیم به واقعیات اشاره کنند، آن چیزی را پاسخ می دهند که رضایت پرسشگر را در برداشته باشد .

    این استاد علوم ارتباطات سپس با اشاره به تئوری موسوم به برادلی  گفت: در این تئوری نتایج و خروجی ها متفاوت با آن‌چیزی است که مخاطب در مقابل دوربین یا در نظرسنجی‌ها بیان می کند .

    سلطانی فر توضیح داد: این تئوری برگرفته از ماجرای انتخاباتی در آمریکاست که در آن شهردار  دو دوره لس‌آنجلس  که رنگین‌پوست هم بود ، پس از موفقیت تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات فرمانداری کالیفرنیا گرفت.

    وی افزود: نتایج اکثر نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که برادلی با اکثریت بالا برنده انتخابات خواهد بود، زیرا بیش از 70 درصد از کسانی  که در مقابل دوربین قرار گرفته بودند اعلام کرده بودند به برادلی شهردار رنگین‌پوست خود رأی خواهند داد؛ اما در عمل متفاوت از آن چیزی که نشان می دادند عمل کردند و به فرد پیشتاز در نظرسنجی ها رای ندادند.

    سلطانی فر گفت: بر طبق این الگو، مردم در مقابل میکروفن شرم حضور دارند و تمام  واقعیات را نمی گویند یا محافظه کاری می کنند و آنچه را در دل دارند، بیان نمی کنند .

    این استاد علوم ارتباطات همچنین با اشاره به حضور تعاملی مخاطبان در رسانه ها اظهار داشت: نشر الکترونیک در دنیای واقعی امروز شکل تازه ای یافته که نشانه بارز آن حضور تعاملی مخاطبان در رسانه ها است.

    وی با بیان اینکه دوران سنتی رسانه ها به  سر آمده است، گفت:  رفتن به سمت فضای وب و هوشمند نیاز جدید دنیای امروز است که دائم هم در حال تغییر و تحول است.

    معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  تصریح کرد: هم اکنون چندین میلیارد نفر  در دنیا قابلیت دسترسی به فضای وب را دارند که وسایل دسترسی آنها به فضای مجازی قابل حمل است و با محدودیت های گذشته مواجه نیستند.

    سلطانی فر همچنین از شکل گیری رسانه هایی که خلاء های رسانه های سنتی را پر می کنند، خبر داد و گفت: با ظهور تکنولوژی های جدید نظیر اینترنت، موبایل و فضای وب، کارکرد و ساز و کارهای رسانه های سنتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

    وی با اشاره به تغییرات وسیع افکار عمومی در برخورد با چالش ها افزود: با آمدن اینترنت و شکل گیری وب ها حضور افکار عمومی در وب علی الخصوص Web2  بخشی از این عوامل از یک چالش شناخت برای افکار عمومی تبدیل به راهکار شدند .

    سلطانی فر در پایان با اشاره به اینکه در الگوی جدید ، شکاف بین رسانه و مردم از بین رفته است، افزود:  در فضای وب 2 تولید کنندگان محتوا صرفا روابط عمومی ها و رسانه های عمومی نیستند،  بلکه خود مخاطب است . لذا هم مردم رسانه ای شده اند و هم رسانه ها مردمی شده اند.

    برچسب ها