عصر خودرو

پیش‌بینی برداشت حدود ۲۵۰۰ تن گندم از مزارع بدره

عصر بازار- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره با بیان این‌که در سال زراعی جاری ۷۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حادث شدن خشکسالی حدود ۲۵۰۰ تن محصول گندم برداشت و ۱۵۰۰ تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

پیش‌بینی برداشت حدود ۲۵۰۰ تن گندم از مزارع بدره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهندس «حسن زینی‌وند» در ستاد برداشت غلات با محوریت کمیته برداشت گندم شهرستان بدره، بر اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال پایدار بر گسترش تولید محصول سالم و با کیفیت در این بخش تأکید و اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط در امر خرید گندم و بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌های شهرستان در امر برداشت ضروریست.

    زینی‌وند با بیان این‌که در سال زراعی جاری 7500 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد که از این میزان 2500 هکتار گندم و 5000 هکتار جو است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حادث شدن خشکسالی حدود 2500 تن محصول گندم برداشت و 1500 تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره خاطرنشان کرد: کارشناسان این مدیریت ضمن ثبت اطلاعات زارعین در سامانه جامع پهنه‌بندی برای خرید گندم کشاورزان در روند برداشت محصول نظارت کامل خواهند داشت و با معاینه فنی کمباین‌ها پیش از آغاز به کار و هنگام انجام عملیات برداشت از تلفات احتمالی حاصل از ریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری خواهند کرد.

    وی از آمادگی دو مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در شهرستان خبر داد و گفت: این مراکز کار خرید گندم و جو را به‌صورت شبانه‌روزی انجام و آماده خرید محصول گندم و جو مازاد از کشاورزان خواهند بود.

    برچسب ها