عصر خودرو

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

آماده واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی هستیم

عصر بازار- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیستیم، گفت: آماده واگذاری تمامی پروژه‌ها و شرکت‌های خود به متقاضیان بخش خصوصی هستیم.

آماده واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمد مخبر در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا که با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر بهداشت، معاون فناوری رئیس جمهوری و سایر مقامات صبح امروز برگزار شد، گفت: افتتاح این مجموعه سندی است بر توانایی‌های کشور و اتکا به دانش جوانان و نخبگان ایران.

    وی افزود: متاسفانه عده‌ای بی‌جهت یأس در بین مردم ایجاد می‌کنند اما شاهد آن هستیم که در بسیاری از حوزه‌ها توانایی‌های بسیار بالایی داریم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به آمارهای بانک جهانی گفت: طبق آمارهای رسمی بانک جهانی در سال 56 جمعیت ایران 30 میلیون بود که استخراج 6 میلیون بشکه نفت و فروش پنج میلیون بشکه نفت را داشتیم اما چیزی حدود 14 میلیون نفر فقر مطلق داشتند اما طبق آمارهای همین موسسه در سال 94 با جمعیت 80 میلیون نفری و فروش یک و نیم بشکه نفت جمعیت فقر مطلق هشت میلیون نفر بوده است.

    مخبر با بیان اینکه چرا باید پمپاژ منفی و ناامیدی در کشور ایجاد شود، گفت: نعمت‌های خدادادی بسیاری وجود دارد تا مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور یعنی بیکاری را رفع کنیم.

    وی تاکید کرد: می‌توان بیکاری را با نهضت مبتنی بر انسجام ملی ریشه‌کن کرد.

    مخبر با بیان اینکه تولید 95 درصد زعفران جهان در ایران است گفت: در حالی که ارزش بازار جهانی زعفران هشت میلیارد دلار است سهم ما تنها 400 میلیون دلار بوده و این شرایط را در سایر بخش‌ها از جمله صنایع دستی و سایر صنایع شاهد هستیم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تمام کشورهایی که رشد شتابان داشتند در دو محور مشترک هستند، گفت: تمام این کشورها در یک دوره‌ای نسبت به ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط و توجه به بحث دانش‌بنیان اقدام کرده‌اند که ما هم باید این مسیر را پیش بگیریم.

    وی افزود: در ستاد اجرایی فرمان امام از هیچ رانتی استفاده نکرده‌ایم و در هیچ مناقصه و مزایده‌ای به صورت سفارشی شرکت نکرده‌ایم و هیچ حضوری در واگذاری‌های اصل 144 قانون اساسی نداشتیم و حتی یک سهم هم نخریدیم و تمام کارهایمان تاسیسی بود.

    مخبر با بیان اینکه در تمام حوزه‌ها با رویکرد غیرماندگاری ورود کرده‌ایم گفت: در سال 93 تعداد شرکت‌های ستاد 104 بود که این رقم در سال 94 به 85 شرکت در سال 95 به 65 شرکت و در سال 96 به 60 شرکت رسید که این رقم را در سال جاری حتما به 50 شرکت کاهش می‌دهیم.

    وی ادامه داد: در طول سال‌های فعالیت ستاد و بنیاد برکت 281 شرکت را به مردم واگذار کردند و در هیچ فعالیتی بدون پرداخت مالیات ورود نکردیم و به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیستیم و نخواهیم بود.

    مخبر با تاکید بر اینکه هر بخش خصوصی اراده داشته باشد آماده واگذاری‌های شرکت‌های ستاد به آن مجموعه هستیم، گفت: اخیرا ال‌سی پنج پروژه مصوب در شورای اقتصاد گشوده شد که حاضر هستیم تمام سهام این شرکت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه نه به دنبال نام و نه به دنبال فعالیت‌های اقتصادی نیستیم تاکید کرد و گفت: فعالیت‌هایمان در محدوده اقتصادی مقاومتی است و باید فرصت‌های شغلی برای مردم ایجاد کند از این رو در سال‌های اخیر توانستیم 450 هزار فرصت شغلی که اغلب آنها در مناطق محروم بود ایجاد کنیم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به دیدارش با یکی از سران اروپایی گفت: در سال‌های گذشته با یکی از سران اروپایی دیداری داشتم که در این دیدار عنوان کرد کشور ایران برای چه از تحریم‌ها حرف زد. تحریم‌ها تنها می‌تواند درصدی از قیمت‌ها را افزایش دهد و زمان را بالا ببرد و هیچ آثار دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

    وی ادامه داد: البته نباید با بی‌تدبیری‌ها مشقت و هزینه کشور را بالا ببریم اما تحریم‌ها نمی‌تواند مانع از پیشرفت کشور شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو