عصر خودرو

از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد؛

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی درفروردین ماه

عصر بازار- تولید مجتمع های پتروشیمی در فروردین ماه۹۷ درمجموع به بیش از ۴ میلیون و هفتصد هزار تن و ارزش صادرات به بیش از یک میلیاردو ۱۶۷ میلیون دلار رسید.

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی درفروردین ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، ظرفیت اسمی 57 مجتمع پتروشیمی حدود 62 میلیون تن است که از میزان حدود 60 میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.

    براساس این گزارش، عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر در فروردین ماه امسال 1 میلیون و هفتصد و سی و سه هزار تن بوده است.همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از 2 میلیون و 38هزارتن بوده است.

    بر پایه این گزارش، تولید واقعی 21 مجتمع پتروشیمی مستقر درمناطق داخلی کشور در مدت زمان مذکوردر بیش از 935 هزار تن بوده است.

    مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درفروردین ماه امسال حدود 4.7 میلیون تن بوده است.میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان فروردین ماه نیز1.325.82 هزار تن به ارش 34.592.289 میلیارد ریال بوده است.همچنین فروش بین مجتمعی شرکت ها نیز 849.51 هزارتن به ارزش 19714.353 میلیارد ریال رسید.

    گفتنی است که بالاترین عملکرد تولیددر فروردین  ماه امسال را مجتمع های پتروشیمی خوزستان، اهتمام جم،خراسان، آریا ساسول، بیستون، شیمی بافت، نوری، پلیمر کرمانشاه و شیراز به خود اختصاص دادند.
    صادرات

    مجتمع های پتروشیمی در نخستین ماه سال 1397 نیزبیش از یک میلیون و نهصد و نود هزار تن محصول به ارزش بیش از یک میلیارد و یکصد و شصت و هفت میلیون دلار را صادر کردند.

    درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از 999 هزارتن محصول به ارزش 574 میلیون و هفتصد و سی و هشت میلیون دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از 638 هزار تن محصول به ارزش بیش از 334 میلیون دلارروانه بازارهای بین المللی شد.همچنین تا پایان فروردین ماه، درسایر مناطق، بیش از 341 هزارتن محصول به ارزش 258 میلیون دلار صادر شد.

    بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از 245 هزارتن و پتروشیمی نوری ازنظرارزش با بیش 114 میلیون دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان سال به خود اختصاص دادند.

    همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از 206 هزار تن صادرات توانست حدود 106 میلیون دلار صادرات را رقم بزند.در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 102هزار تن محصول را به ارزش بیش از 41 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

    برچسب ها