عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران:

صادرات نفت از خارگ افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: سال ۹۶ با صدور ۸۷۰ میلیون بشکه نفت از جزیره خارگ میزان صادرات این محصول در همسنجی با سال ماقبل ۳۸ درصد افزایش یافت.

صادرات نفت از خارگ افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، سید پیروز موسوی افزود: این میزان صادرات با یک هزار و 50 فروند نفتکش به کشورهای های هدف حمل شده است.
    وی بیان کرد: عمده مقصد های صادرات نفت ایران پنج کشور چین، هند، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی است.
    موسوی ادامه داد: افزون بر این، کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، سریلانکا، فرانسه و ایتالیا نیز خریدار نفت ایران به شمار می روند.
    وی اظهار داشت: میزان صادرات ایران به اروپا به طور میانگین 600 هزار بشکه در روز است.
    مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: در ارتباط با صادرات نفت ایران از جزیره خارگ نکته قابل توجه فروش نقدی نفت است که پیش از بارگیری نفتکش ها فرایند دریافت صورت می گیرد.
    موسوی بیان کرد: در جزیره خارگ به طور همزمان از قابلیت پهلودهی 9 شناور نفتکش و 2 شناور به صورت کشتی به کشتی برای بارگیری نفت برخوردار هستیم.
    وی یادآور شد: در ماه آوریل ( فروردین- اردیبهشت) بیشترین رقم صادرات نفت خام و میعانات گازی از پایانه‌های خارگ و عسلویه صورت گرفت و در این مدت 2 میلیون و 660 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر شد.
    خارگ در فاصله 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب های خلیج فارس قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت ایران از طریق بزرگترین پایانه های این جزیره صادر می شود.

    برچسب ها