عصر خودرو

مدیرعامل زیمنس:

نمی‌توانیم قرارداد جدیدی با ایران امضا کنیم اما به قراردادهای فعلی پایبندیم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت زیمنس اعلام کرد: دیگر نمی‌توانیم با خروج آمریکا از برجام قرارداد جدیدی را با ایران امضا کنیم اما به قراردادهای فعلی پایبندیم.

نمی‌توانیم قرارداد جدیدی با ایران امضا کنیم اما به قراردادهای فعلی پایبندیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، جوکایزر،‌ مدیر عامل شرکت زیمنس گفت: این شرکت دیگر نمی‌تواند پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها فعالیتی در ایران انجام دهد.

    وی گفت: با توجه به سهم من از شرایط موجود شرکت‌های بین‌المللی دیگر اجازه عقد قرارداد جدید با ایران و یا هر کشور دیگری که از سوی آمریکا تحریم شده باشد را نخواهند داشت.

    وی تاکید کرد: ما به مفاد قراردادهایی که تا حالا بسته‌ایم پایبندیم و آنها را به طور کامل اجرا می‌کنیم.

    مدیرعامل شرکت زیمنس گفت: بازگشت دوباره تحریم‌ها از سوی امریکا علیه ایران بدین معناست که زیمنس هم باید از آ‌نها تبعیت کند.

    کایزر در مصاحبه خود با CNN تاکید کرد: اولویت با نظام سیاسی است و اگر این اولویت بگوید که ما چه کار باید بکنیم ما نیز دقیقا همان کار را انجام خواهیم داد.

    جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت: این احتمال وجود دارد شرکت‌های اروپایی که در ایران فعالیت می‌کنند از طرف آمریکا تحریم شوند. رهبران سیاسی اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای را نجات داده و روند توسعه انرژی هسته‌ای در ایران را همچنان تحت نظارت قرار دهند اما اگر آنها نتوانند تداوم تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران را برای  دولت جمهوری اسلامی تضمین کنند دیگر ایران انگیزه‌ای برای ادامه حضور در توافق هسته‌ای نخواهند داشت.

    عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه به فرانسه،‌ آلمان و انگلیس 60 روز مهلت داد تا تضمین دهند که فعالیت تجاری با ایران در پی خروج آمریکا از برجام مختل نخواهد شد.

    تحریم‌های آمریکا علیه ایران همکاری شرکت‌های آمریکایی با ایران را ممنوع می‌کند و وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرده است قصد دارد با اقدام تحریم‌های ثانویه شرکت‌های اروپایی و بین‌المللی را نیز از ورود به ایران بازدارد.

    در صورتی که شرکت‌ها تحریم‌های آمریکا را نقض کنند دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا بسته خواهد شد و از سوی این کشور جریمه می‌شوند.

    شرکت زیمنس روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد ما به دقت روند کنونی اعمال تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا را زیر نظر داریم. در گذشته ما به طور کامل به محدودیت‌های اعمال شده برای صادرات به ایران پایبند بودیم و در شرایط کنونی نیز به این سیاست ادامه خواهیم داد.

    زیمنس اعلام کرد: تحویل سه توربین گازی به ایران همچنان معلق است و فعالیت‌های این شرکت بخش کمی از سود آن را شامل می‌شود. این در حالی است که شرکت زیمنس در آمریکا حدود 20 میلیارد دلار سالانه درآمد دارد و 50 هزار نفر در این کشور استخدام کرده است.

    وی گفت: ما یک شرکت جهانی هستیم و ارزش‌ها و منافع خود را داریم و باید بین آنها تعادل ایجاد کنیم.

    برچسب ها