عصر خودرو

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و چین در ۳ ماه

عصر بازار- مبادلات تجاری ایران و چین در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید.

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و چین در ۳ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

    مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا مارس 2017 بالغ بر 8.99 میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا آوریل سال جاری به 9.98 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    صادرات چین به ایران و واردات از ایران در این دوره افزایش داشته است.

    صادرات چین به ایران در ژانویه تا مارس 2018 با افزایش 4.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4.32 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا مارس سال 2017 بالغ بر 4.15 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    ارزش واردات چین از ایران نیز افزایش زیادی داشته است که بخش مهمی از آن به دلیل رشد قیمت نفت است. چین در ژانویه تا مارس 2017 بالغ بر 4.84 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افزایش 16.6 درصدی در ژانویه تا مارس امسال به 5.66 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

    برچسب ها