عصر خودرو

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

تورم فروردین ماه همچنان تک‌رقمی

عصر بازار- بر اساس اعلام مرکز آمار، درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ٨,١ درصد است.

تورم فروردین ماه همچنان تک‌رقمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، گزارش شاخص قیمت کل کالاها وخدمات مصرفی خانوارهای کل کشور، شهری و روستایی و درصد تغییرات شاخص به تفکیک استان در فروردین ماه سال ١٣٩٧، شاخص کل (بر مبنای١۰۰=١٣٩5) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان کرمانشاه (١١٨.٧)  و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١۰٩.٧) است.

    ١- شاخص کل (بر مبنای١۰۰=١٣٩5) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان کرمانشاه (١١٨.٧)  و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١۰٩.٧) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ٨,١ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١۰.٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.٤ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

    ٢- شاخص کل (بر مبنای١۰۰=١٣٩5) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١١٨.٤) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان زنجان (١۰٩.٩) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ٨,۰ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.١ درصد است که مربوط به استان لرستان می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 6.5 درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

    3- شاخص کل (بر مبنای١۰۰=١٣٩5) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان کرمانشاه (١١٩.٨)  و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١۰٦.٧) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ٨,٣ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.5 درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 4.٨ درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

    برچسب ها