عصر خودرو

آمادگی بورس انرژی برای پذیرش گاز طبیعی

عصر بازار- بورس انرژی ایران با توجه به وجود زیر‌ساخت‌های مطلوب، آماده پذیرش گاز طبیعی به‌عنوان یک محصول جدید است.

آمادگی بورس انرژی برای پذیرش گاز طبیعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، مدیر عامل بورس انرژی ایران اظهار کرد: این بورس آماده است تا گازطبیعی را همانند فرآورده‌های نفتی و نیز محصولات پتروشیمی پذیرش کرده و در تالار معاملات فیزیکی و نیز رینگ بین‌الملل معامله کند.

    علی حسینی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید نفت، گاز و محصولات مختلف در بخش‌های پایین دستی صنعت نفت در دوران پساتحریم جهش تولید را تجربه خواهند کرد و فرصت مناسب برای پذیرش، عرضه و معامله نفت خام و گاز طبیعی در بورس انرژی می‌تواند محقق شود و در این مسیر آماده همکاری با وزارت نفت هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه معامله فرآورده‌های مختلف نفتی در بورس انرژی می‌تواند در رونق اقتصادی کشور تاثیر بگذارد، گفت: عرضه و معامله فرآورده‌های نفتی می‌تواند خروج از رکود را شتاب بخشد و منافع اقتصادی مطلوبی را برای کشورمان به همراه داشته باشد و با توجه به کارکردهای بورس و شفافیت در معامله‌ها، اقتصاد ایران می‌تواند در راه پویایی خود با شتاب بیشتری حرکت کند.

    حسینی تصریح کرد: بورس انرژی ایران آمادگی دارد با همکاری وزارت نفت انواع فرآورده‌های نفتی را براساس روش‌های متنوع عرضه کند و تجربه موفق عرضه نفت کوره صادراتی و گازوئیل در رینگ بین‌الملل و نیز عرضه اوراق موازی سلف استاندارد نفت کوره سبب شد تا تحولی نوین را در فروش فرآورده‌های نفتی شاهد باشیم و این دستاورد با حمایت‌های مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت محقق شد و خوشبختانه دیدگاه مثبت ایشان به بورس انرژی چشم‌انداز مثبتی را برای آینده این بورس ترسیم کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها