عصر خودرو

صنعت ذخیره‌سازی نفت رونق گرفت

عصر بازار- ظرفیت کل ذخیره سازی نفت بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ۴۶۵ میلیون بشکه در سپتامبر ۲۰۱۱ به ۵۵۱ میلیون بشکه در سپتامبر ۲۰۱۵ رسیده و این ظرفیت باز هم در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت.

صنعت ذخیره‌سازی نفت رونق گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شاید تولید کنندگان نفت در نتیجه کاهش قیمت ها دچار ضرر و زیان شده باشند، اما صنعت ذخیره سازی نفت، تاکنون ایامی بهتر از این را تجربه نکرده است.

    بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پالایشگاه های آمریکایی، تجار و شرکت های حمل و نقل در فاصله ماه های مارس و سپتامبر، 11 میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره نفت خود افزوده اند.
    بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، از سپتامبر 2011، مجموع ظرفیت ذخیره نفت خام در این کشور، تقریبا 87 میلیون بشکه، معادل 19 درصد افزایش یافته است.
    بخش اعظم این افزایش ظرفیت در انبارهای ذخیره و دیگر مناطق دور از پالایشگاه ها بوده (84 میلیون بشکه) زیرا جای زیادی در نزدیکی پالایشگاه ها برای ذخیره سازی وجود ندارد. در خود پالایشگاه ها هم 2.5 میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره اضافه شده است.
    ظرفیت ذخیره سازی تجاری در بقیه نقاط جهان نیز در حال گسترش است که از جمله می توان به مراکز عمده تجارت نفت نظیر سنگاپور، آفریقای جنوبی و کارائیب اشاره کرد.
    تقاضا برای ذخیره سازی نفت در طی سال های اخیر رشد سریعی را شاهد بوده است. ظرفیت کل ذخیره سازی نفت بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا از 465 میلیون بشکه در سپتامبر 2011 به 551 میلیون بشکه در سپتامبر 2015 رسیده و  این ظرفیت باز هم در سال 2016 افزایش خواهد یافت.
    در حالی که تولید نفت خام آمریکا از 5 میلیوین بشکه در روز در سال 2008 به بیش از 9 میلیوین بشکه در سال 2015 رسیده، نیاز به ظرفیت ذخیره سازی نیز افزایش یافته است.
    وقتی قیمت نفت برای تحویل در ماه های آینده گرانتر از قیمت نفت با تحویل فوری است، پالایشگاه ها و تجار نفت فیزیکی را خریداری می کنند و آن را ذخیره می کنند تا آن را با قیمت هایی بالاتر به فروش برسانند.
    با توجه به سودده شدن کار خرید و ذخیره سازی نفت، تجار و شرکت های حمل و نقل تلاش دارند تا جایی که می توانند فضای بیشتری برای ذخیره نفت ایجاد کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها