عصر خودرو

سیاست کاهش تولید غول‌های مسی دنیا در ۲۰۱۶

عصر بازار- بزرگان صنعت مس دنیا اعلام کردند که برای خروج از وضعیت بحرانی فعلی،‌ تولید را در سال آینده میلادی کاهش می دهند.

سیاست کاهش تولید غول‌های مسی دنیا در ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، بر اساس گزارشی که در متال بولتن منتشر شده است، تاکنون 15 تولیدکننده مس دنیا اعلام کرده اند که با هدف تقویت بازار و مدیریت هزینه های خود، در مجموع 517 هزار تن از تولید خود را کاهش می دهند تا بازار به تعادل عرضه و تقاضا دست یابد.

    تحلیل ها نشان می دهد که 20درصد تولیدکنندگان مس دنیا با قیمت فعلی در محدوده زیان دهی قرار دارند و به رغم افت تولید، تحت فشار توقف کامل و خروج از بازار هستند. قیمت مس در پایان معاملات روز جمعه 6 آذر ماه (27 نوامبر) به وقت لندن به 4620 دلار بر تن رسید که یکی از پایین ترین قیمت ها در 6 سال اخیر به شمار می آید.

    البته برخی تولیدکنندگان مس در سراسر دنیا بیش از 4 ماه است که عزم خود را برای کاهش تولید اعلام کرده اند اما اکنون طرفداران این کمپین، بیشتر شده اند. در بین 15 شرکتی که تاکنون به این جمع پیوسته اند شرکت سوییسی گلنکور واقع در کنگو با برنامه 220هزار تنی در صدر کاهش تولید ایستاده است و پس از آن شعبه زامبیا این شرکت،‌ برنامه 105 هزار تنی کاهش را ارایه داده است. در جایگاه سوم نیز شرکت فری پورت مک موران(Freeport MCMoran) با برنامه 68هزار تنی قرار دارد. شرکت های داوطلب کاهش تولید در امریکا ،‌شیلی،‌ مکزیک،‌ کانادا و ... قرار دارند.

    بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی امریکا میزان تولید مس کاتدی جهان در پایان سال 2014 به 18 میلیون و 700هزار تن رسید این در حالی است که تولید این فلز در سال 2013 به 18 میلیون و 300هزار تن رسیده بود. از سوی دیگر «گروه بین المللی مطالعات مس»، پیشتر برای سال 2016 رشد تولید مس به بیش از 19 میلیون تن را پیش بینی کرده بود اما با این همگرایی تولیدکنندگان بزرگ،‌ سال آینده بازار مس با کاهش عرضه مواجه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها