عصر خودرو

رشد بورس با محوریت سهام کوچک

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد رشد شاخص کل با اقبال معامله‌گران به گروه شرکت‌های کوچک بود. در بازار دیروز شاخص کل بورس با رشد ۲۷۵ واحدی معادل ۳/ ۰ درصد مواجه شد تا شاخص سهام بتواند به بالای سطح ۹۴هزار واحد برسد. حمایت از بازار در کنار افول اقبال معامله‌گران به بازارهای موازی نظیر ارز و سکه موجب شده است تا بازار سهام فرصت عرض اندام را به‌دست آورد.

رشد بورس با محوریت سهام کوچک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، از دیدگاه برخی کارشناسان بازار با حرکت به سمت گروه سهام شرکت‌های کوچک بازار در حال ارزیابی فرصت‌های سود‌آوری است و در صورت پایداری این گروه بازار می‌تواند به سمت شرکت‌های بزرگ‌تر گرایش یابد. دیروز در بازار اکثر نمادهای کوچک در گروه‌های ساختمانی، خودرویی، قندی و تک‌نمادهای گروه‌های دیگر با رشد قیمت و صف خرید مواجه شدند. در بازار دیروز در گروه ابزار مالی اعلام شد: صکوک اجاره 92 میلیاردتومانی شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت (سهامی خاص) در هفته جاری از طریق شرکت فرابورس ایران به مدت سه روز کاری با روش حراج عرضه می‌شود.

    غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی با اعلام این خبر به «سنا» افزود: با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت واسط مالی فروردین دوم (با مسوولیت محدود) به‌عنوان ناشر، اقدام به انتشار صکوک اجاره به مبلغ 92 میلیارد تومان از طریق شرکت فرابورس ایران به منظور خرید نقدی یک قطعه زمین و یک باب ساختمان (هر دو واقع در تهران) از بانی اوراق (شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت) و اجاره به شرط تملیک آنها به وی می‌کند. در گروه شیمیایی تاپیکو تعدیل منفی 19 درصدی سود سال مالی جاری را اعلام کرد. این شرکت که سود هر سهم سال مالی اردیبهشت 97 را 246 ریال پیش بینی کرده بود، این متغیر مهم را با 19 درصد تعدیل منفی 200 ریال اعلام کرد و در 9 ماه عملکرد خود هم 4 ریال زیان شناسایی کرد. در گروه خودرویی محورسازان‌ایران‌خودرو از کاهش 95 درصدی زیان سال مالی قبل خبر داد. این زیرمجموعه ایران خودرو اعلام کرد از طریق فروش محصولات 9 میلیاردتومانی، زیان هر سهم از 398 ریال را به حدود 18 ریال کاهش داده است. در گروه معدنی سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه چند مرحله‌ای هلدینگ میدکو را صادر کرد تا این شرکت فرابورسی 6/ 3 هزار میلیارد تومانی شود. هلدینگ میدکو 37/ 2 هزار میلیارد تومانی که پیش از این برنامه افزایش سرمایه 52 درصدی داشت، مجوز تامین مالی 47 درصدی در چند مرحله را دریافت کرد. این شرکت دیروز در مجمع خود 160ریال سود تقسیم کرد.در گروه حمل و نقل نیز دیروز حمل‌ونقل‌ توکا با تقسیم سود 36ریالی مواجه شد.در مجموع بازار دیروز بازار مثبتی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به 143میلیارد تومان و در فرابورس به 204میلیارد تومان بالغ شد.

    برچسب ها