عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

۷۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پرداخت می شود

عصر بازار- معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از پرداخت ۷۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در سال ۱۳۹۷ به همه صنایع در قالب نوسازی، بازسازی، ایجادی و سرمایه در گردش خبر داد.

۷۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صادق نجفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در کاشان به خبرنگاران گفت: بخشی از اعتبار این تسهیلات از سوی بانک ها تامین می شود و سایر مبلغ نیز در بودجه پیش بینی شده است.
    وی افزود: یک میلیارد و 500 میلیون دلار نیز برای صنایع شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی روستایی در سال جاری پرداخت می شود که این تسهیلات با کارمزد چهار و 6 درصد با سرمایه در گردش 10 درصد قابل پرداخت خواهد بود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: 13 هزار میلیارد ریال نیز در تبصره 6 قانون بودجه سال جاری برای صادرات واحدهای تولیدی صادرات محور در نظر گرفته شده است.
    وی با بیان اینکه 92 درصد از واحدهای تولیدی کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهند، از واگذاری زمین و امکانات برای کارآفرینان و به خصوص دانش بنیان ها خبر داد و گفت: قرار است پنج درصد از آنان تسهیلاتی در قسط های 60 ماهه و با مشوق های خاص دریافت کنند.
    نجفی همچنین به واگذاری اختیارها به مدیران استانی اشاره کرد و گفت: با این اقدام بیش از 40 درصد مشکلات شهرک ها و ناحیه های صنعتی برطرف می شود و طرح راستی آزمایی صنایع نیز برای برنامه ریزی و داشتن سند توسعه صنعت در کشور تا پایان تیرماه 1397 انجام خواهد شد.
    وی افزود: طرح راستی آزمایی در راستای شمارش واحدهای صنعتی فعال و واحدهایی که با مشکل مواجه هستند، اجرا می شود تا برای برطرف کردن مشکلاتشان برنامه ریزی مدونی انجام شود.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه به کمبود آب و وضعیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: 3.7 درصد از مجموع آب مصرفی کشور در صنایع مصرف می شود.
    وی مجموع آب مصرفی کشور را 110 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: از این حجم، 100 میلیارد مترمکعب در کشاورزی و مابقی برای صنعت و آشامیدنی مصرف می شود.
    نجفی در ادامه به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: 9 هزار واحد صنعتی دارای پروانه در شهرک های صنعتی این استان مستقر هستند که افزون بر 6 هزار واحد آنها فعال هستند بنابراین مجموع واحدهای صنعتی فعال استان اصفهان با برخورداری از 76 درصد، از میانگین کشور بالاتر است.
    وی ادامه داد: امسال برای صادرات محور شدن 10 درصد از واحدهای صنعتی کوچک استان اصفهان تلاش خواهد شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 11 واحد صنعتی آب بَر در استان اصفهان وجود دارد، بیان کرد: این واحدها افزون بر 30 میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند که برای تامین آب مورد نیاز آنها و برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی این استان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی در دست اقدام است.
    وی گفت: برنامه ریزی برای بهره گیری از تصیفه خانه های شهرهای اطراف اصفهان، انتقال آب از دریا و تغییر فناوری برای کاهش میزان آب مصرفی در صنایع از جمله اقدام هایی است که برای برطرف کردن مشکل کمبود آب صنایع این استان انجام خواهد شد.
    نجفی در ادامه با اشاره به بدعهدی و خروج آمریکا از برجام گفت: برای مقابله با این توطئه جدید باید در حوزه اقتصاد، لباس رزم بپوشیم و با روحیه و مدیریت جهادی و عشق به آبادانی و توسعه ایران اسلامی تلاش کنیم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سفر یک روزه به کاشان، از شهرک صنعتی راوند و چند واحد تولیدی این شهرستان دیدن کرد.
    کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و دارای 2 شهرک و چهار ناحیه صنعتی است که 500 واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال بیش از 15 هزار نفر در شهرک های صنعتی آن فعالیت می کنند.

    برچسب ها