عصر خودرو

اوپک ارزش شرکت‌های نفتی آمریکا را تا ۵ درصد کاهش داد

عصر بازار- به دنبال تصمیم اوپک برای حفظ سطح تولید خود در نشست روز گذشته، ارزش سهام شرکت های نفتی آمریکا از ۱ تا ۵ درصد کاهش یافت.

اوپک ارزش شرکت‌های نفتی آمریکا را تا ۵ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نگرانی ها از اینکه ممکن است قیمت های پایین نفت تا سال ها تداوم یابد موجب شد تا روز جمعه پس از نشست بی نتیجه اوپک، ارزش سهام شرکت های نفتی آمریکایی کاهش یابد.

    وزرای کشورهای عضو اوپک که یک سوم عرضه نفت جهان را در اختیار دارند، نشست خود در وین را با یک یادداشت ناموزون به پایان بردند و نتوانستند در مورد سقف تولید خود در سال آینده به یک تصمیم واحد برسند.

    پس از آنکه ایران اعلام کرد که تا زمانی که از زیر تحریم های غرب بیرون نیاید، هیچ گونه محدودیتی را نخواهد پذیرفت، مذاکرات شکست خورد.

    وزیر نفت عراق نیز همین احساسات را منتقل کردو  پس از نشست پرسید، وقتی تولید کنندگان غیرعضو اوپک هیچ محدودیتی برای تولید خود نمی پذیرند، چرا اعضای اوپک باید چنین محدودیتی را بر خود تحمیل کنند.

    این اظهارات نگرانی ها از فزونی عرضه در بازار را تشدید کردو موجب شد قیمت نفت خام آمریکا به زیر 40 دلار در بشکه برسد و سهام شرکت های انرژی آمریکا افت کند.

    قیمت جهانی نفت در طی سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته و ظاهرا بازار وال استریت هم انتظار ندارد که قیمت نفت خام در زودترین زمان ممکن تا جولای 2017 به بالای 50 دلار برگردد.

    اوپک در بیانیه خود تایید کرده که سیاست تولید بالایش در حال آسیب زدن به رقباست. اوپک خاطرنشان کرده که انتظار دارد عرضه نفت تولید کنندگان غیرعضو سال اینده، حتی با وجود رشد تقاضا کاهش یابد.

    سهام شرکت های ویتینگ پترولیوم، کانتینانتال ریسورسز و اوآسیس پترولیوم که جزو تولید کنندگان مهم داکوتای شمالی هستند، بیش از 5 درصد افت داشت.

    سهام شرکت های ماراتن اویل، هس و اوسیدنتال پترولیوم نیز هر کدام بین یک تا 2 درصد افت داشت.

    تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا نیز در این هفته برای سیزدهمین هفته در 14 هفته اخیر افت داشت و به 545 سکو رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها