عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین مطرح کرد:

گواهی سپرده کالایی، پشتوانه ای برای کشاورزان

عصر بازار-گواهی سپرده کالایی یکی از ابزار های مفید برای کشاورزان به منظور فروش محصولات با بهترین قیمت به شمار می آید.

گواهی سپرده کالایی، پشتوانه ای برای کشاورزان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مهدی میر شاه محمد، مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین با بیان این مطلب گفت: گواهی سپرده کالایی برگه موعد مالکیت برای خریدار است که این برگه همان برگه انبار برای امانت است که طبق ماده 33 قانون افزایش بهره وری کشاورزی از مزایای بالایی برای استفاده کنندگان برخوردار خواهد بود.

    وی در این باره ادامه داد: در گواهی سپرده کالایی قیمت تضمینی جایگزین خرید تضمینی شده است که این گواهی ها در حال حاضر برای گندم و ذرت صادر شده و به زودی برای جو نیز امکان پذیر خواهد شد.

    مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین در خصوص مزیت های اوراق گواهی سپرده کالایی بورس کالا بیان کرد: این اوراق از جمله ابزار استاندارد استفاده شده در بورس کالا برای معامله به شمار می آید و از جمله مزیت های اوراق گواهی سپرده کالایی می توان به کاهش هزینه انبارداری، ثبات قیمت، نقد شوندگی به موقع آن ها اشاره کرد.

    میر شاه محمد با بیان شفافیت قیمت این اوراق برای کشاورزان یادآور شد: کشاورزان با ارائه محصول خود به انبار بورس کالا و دریافت گواهی کالایی می توانند شاهد بازار شفاف تری برای عرضه باشند و همچنین قیمت گذاری بر روی محصولات به درستی صورت خواهد گرفت و پروسه زمان بری را برای کشاورزان نخواهد داشت.

    مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین در توضیح نحوه قیمت گذاری در بورس کالا گفت: قیمت گذاری در بورس کالا براساس میزان عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد و فرد دارنده اوراق گواهی سپرده می تواند براساس بهترین قیمت کالای خود را در بورس کالا به فروش برساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها