عصر خودرو

در اولین روز هفته ثبت شد؛

رشد شاخص بورس در پی ۴۴ میلیارد تومان معامله

عصر بازار- در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس ۲۷ واحد رشد کرد و به عدد ۶۲ هزار و ۵۷۷ رسید.

رشد شاخص بورس در پی ۴۴ میلیارد تومان معامله
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در معاملات امروز سهامداران بیش از 264 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 439 میلیارد ریال در 25 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    همچنین در این روز شاخص کل 27 واحد بالا رفت. شاخص قیمت 10 واحد صعودی شد. شاخص بازار اول نیز در حالی 26 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 325 واحد رشد را به ثبت رساند.

    نمادهای تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، مپنا و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که ایران خودرو ، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

    همچنین در این روز گروه های خودرویی، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی ، البرز دارو، کربن ایران، محورسازان ایران خودرو ، صنایع ریخته گری ایران و صنایع شیمیایی فارس بود.

    این در حالی بود که نمادهای شیشه رازی، فنر سازی خاور، آبسال، قند شیرین خراسان، ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری ملی ایران و ایران خودرو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین در این روز قند قزوین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، صنایع شیمیایی فارس، ایران ترانسفو و کربن ایران سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

    بیشترین عرضه ها نیز متعلق به نمادهای استصناع توسعه ملی، بانک کارآفرین، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، کاشی و سرامیک سینا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و فولاد خراسان بود.

    این در حالی بود که حق تقدم فولاد مبارکه با معامله 43 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ایران خودرو با معامله 31 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها