عصر خودرو

قیمت نفت به ۴۳ دلار رسید

عصر بازار- قیمت نفت پس از حفظ سقف تولید اوپک در سطح ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و در پایان معاملات هفته به ۴۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت به ۴۳ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، روز جمعه پس از انتشار خبرهایی در مورد اینکه اوپک قصد دارد به رغم افت قیمت ها تولید خود را در نزدیکی بالاترین رقم ها حفظ کند و در بازار مواجه با فزونی عرضه همچنان از سهم خود از بازاردفاع کند، قیمت نفت کاهش یافت.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نشست دیروز نتوانست بر سر سهمیه جدید تولید به توافق برسد و به کشورهای عضو اجازه داد تا به تولید بیش از 31 میلیون بشکه در روز ادامه دهند و موجب شد که فزونی عرضه در بازار همچنان ادامه یابد.
    بیانیه اوپک موجب شد تا سهام شرکت های انرژی آمریکا که قبلا به دلیل  افت قیمت نفت کاهش یافته بود، باز هم افت کند، اما کاهش قیمت نفت محدود بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 84 سنت، معادل حدود 2 درصد کاهش به 43 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و 11 سنت، معادل حدود 2 درصد کاهش داشت و به 39 دلار و 97 سنت رسید.
    گین مک گیلیان، تحلیلگر موسسه تردیشن انرژی در نیویورک گفت: «قبل از صدور بیانیه اوپک به این تصور که تولید این سازمان کاهش خواهد یافت، پیش خریدهایی انجام گرفت.  زمانی که ما متوجه شدیم که آنگونه که ما تصور می کردیم نشده، رشد قیمت های اوایل جلسه دیروز خنثی شد.... نگرانی ها از فزونی عرضه  موجب شد روند حرکت قمیت ها برعکس شود.»
    عربستان از سوی اعضای فقیرتر اوپک تحت فشار قرار گرفته تا برای تقویت قیمت ها، تولید را کاهش دهد. تولید بالای نفت موجب شده تا قیمت ها از بالای 100 دلار در ژوئن 2014 به حدود 40 دلار برسد. اما عربستان همچنان به تولید بالای خود ادامه می دهد و این مسئله موجب کاهش سود تولید کنندگان غیرعضو اوپک از جمله آمریکا شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها