عصر خودرو

سیب درختی در تالار فرعی بورس کالا عرضه می‌شود؛

اعلام آمادگی مشتریان کره‌ای برای حضور در تالار نقره‌ای

عصر بازار- تالار فرعی بورس کالای ایران برای اولین بار امروز ۱۴ آذر ماه شاهد عرضه سیب درختی خواهد بود که به گفته عرضه‌کننده این محصول، امکان صادرات سیب درختی و حتی ورود مشتریان خارجی به تالار بورس کالا وجود دارد.

اعلام آمادگی مشتریان کره‌ای برای حضور در تالار نقره‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، محصولاتی که به دلیل نداشتن استاندارد یا استمرار عرضه قابلیت معامله در تالار‌های اصلی بورس کالا ندارند، می‌توانند از طریق تالار فرعی بورس کالا به فروش برسند، در همین راستا یکی از فعالان بخش کشاورزی یک هزار و 200 تن سیب درختی را برای عرضه در تالار فرعی پذیرش کرده است. 

    قنبر قلی‌نژاد، عرضه‌کننده سیب درختی در تالار فرعی بورس کالای ایران با اشاره به عرضه روز 14 آذر ماه گفت: برای نخستین روز عرضه، 100 تن سیب در بسته‌بندی‌های 12 کیلویی و با کیفیت مرغوب به قیمت یک هزار و 800 تومان در هر کیلوگرم روی تابلوی معاملات می‌رود که در صورت وجود تقاضا و انجام معامله، یک هزار و 100 تن دیگر در روزهای بعد عرضه خواهد شد.  قلی‌نژاد با اشاره به اینکه سازوکار شفاف و مکانی قابل اعتماد مانند بورس کالا فرصتی مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: امیدواریم با ورود به تالار فرعی بورس کالا بتوانیم هر‌چه سریع‌تر به رینگ صادراتی این بورس نیز راه پیدا کنیم؛ چرا که سیب درختی ایران مشتریان خارجی زیادی دارد به‌طوری‌که در حال حاضر مشتریانی از کره جنوبی برای خرید سیب اعلام آمادگی کرده‌اند که احتمال حضور آنها در تالار معاملات بورس کالا وجود دارد.

    وی در رابطه با صادرات سیب ایرانی به سایر کشورها گفت: ایران به‌عنوان چهارمین تولید‌کننده سیب در دنیا، سالانه حدود 3 میلیون تن سیب درختی تولید می‌کند و عمده صادراتش به پاکستان، عراق و کویت است. در این بین اگر صادرات این محصول به‌صورت متمرکز از طریق بورس کالا آغاز شود، می‌توانیم با کشورهای مشترک‌المنافع همچون روسیه و بلاروس نیز برای صادرات سیب درختی ارتباط بر‌قرار کنیم. او گفت: به‌طور کلی در دنیا سالانه حدود 60 میلیون تن سیب تولید می‌شود که از این مقدار حدود نیمی از آن یعنی 30 میلیون تن متعلق به تولید چین است. با این وجود امیدواریم بتوانیم با ارائه محصول با کیفیت و با قیمت مناسب در دنیا از رده چهارم صعود کنیم که پیش نیاز این موضوع ایجاد انگیزه در کشاورزان و حمایت دولت از این قشر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها