عصر خودرو

همزمان با سقوط قیمت نفت و آمارهای دور از انتظار آمریکا

بورس‌های جهانی در کانال منفی درجا زدند

عصر بازار- همزمان با اعلام گزارش های ماهانه اقتصادی در آمریکا و از سویی عدم افزایش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا ، بورس های آسیایی و اروپایی با افت شاخص های خود مواجه شدند. این در حالی است که نرخ هر بشکه نفت خام اوپک دیروز به کمتر از ۳۷ دلار نیز رسید.

بورس‌های جهانی در کانال منفی درجا زدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، بازار های جهانی همزمان با انتشار آمارهای اقتصادی ماهانه ایالات متحده امریکا و همچنین عدم افزایش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا با افت دسته جمعی شاخص های بورس های آسیایی و اروپایی مواجه بود.

    براساس این گزارش در روز جمعه به وقت ایران نرخ بیکاری آمریکا در ماه نوامبر در حالی 5 درصد اعلام شد که نسبت به پیش بینی های قبلی بدون تغییر بود. موازنه تجاری امریکا در ماه اکتبر امسال نیز به منفی 43.89 میلیارد دلار رسید که نسبت به پیش بینی ها اندکی افزایش داشت.

    بر همین اساس صادرات ایالات متحده امریکا در ماه اکتبر در حالی به 184.1 میلیارد دلار رسید که نسبت به ماه قبل این آمار کمتر بود. واردات نیز در این ماه به رقم 228 میلیارد دلار اعلام شد در حالی که طی ماه قبل 229.21 میلیارد دلار رسیده بود.

    به گزارش فارس، میانگین درآمد ساعتی ماهانه آمریکایی ها در ماه نوامبر امسال نیز به 0.2 درصد رسید که نسبت به ماه قبل با کاهش مواجه بود.

    همچنین میانگین ساعات کار هفتگی در ماه نوامبر در امریکا بدون تغییر اعلام شد . تعداد اشتغال بخش تولید اما در ماه نوامبر امسال با کاهش مواجه بود . آمار اشتغال غیر کشاورزی نوامبر نیز در حالی 211 هزار واحد اعلام شد که در ماه قبل از آن 298 هزار واحد بود.

    گفتنی است ، اشتغال ماهانه خصوصی امریکا نیز در حالی طی نوامبر امسال به 197 هزار واحد رسید که در ماه قبل به 304 هزار واحد رسیده بود.

    به گزارش فارس همزمان با اعلام گزارش های امریکا که نتوانست انتظارات را برآورده کند بازار های جهانی نیم نگاهی به سخنرانی ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا داشت . در این سخنرانی بانک مرکزی از عدم تصمیم برای تغییر نرخ بهره 0.05 درصدی در اتحادیه اروپا سخن گفت و اعلام کرد: این بانک برای جلوگیری از روبرو شدن منطقه یورو با تورم منفی یا رشد منفی اقتصادی، با قاطعیت اقدام خواهد کرد. در عین حال میزان خرید ماهانه اوراق قرضه را تغییر نخواهد داد.

    بر اساس این گزارش ، شاخص بورس شانگهای چین در پی منفی شدن بورس های اروپایی امروز با 1.67 درصد کاهش معادل 60 واحد افت به 3هزار و 524 واحد رسید.

    شاخص بورس بمبئی در هند نیز با 248 واحد افت به رقم 25 هزار 638 واحد تنزل یافت. همچنین شاخص بورس استرالیا با افت 1.45 درصدی روی نقطه 5 هزار و 151 ایستاد و شاخص نیکی بورس ژاپن نیز با ریزش 2.18 درصدی نمایانگر شاخص 19 هزار و 504 واحدی بود.

    در اروپا، شاخص فوتسی در بورس بریتانیا با افت 44 واحدی، عدد 6 هزار و 231 واحد را تجربه کرد.

    همچنین شاخص کک در بورس فرانسه با 45 واحد افت به عدد 4 هزار 679 واحد رسید و شاخص دکس در بورس آلمان پس از افت 113 واحدی معادل 1.05 درصد کاهش ، عدد 10 هزار و 676 واحد را تجربه کرد.

    شاخص استاکس اروپا اما با افت 37 دلاری معادل 1.11 درصد ریزش به 3 هزار و 306 واحد رسیده است.

    به گزارش فارس در لحظه انتشار این خبر با اعلام افزایش سقف یک میلیون بشکه‌ای تولید اوپک هم اکنون بازارهای جهانی از جمله بورس های اروپایی با تقاضا روبرو شده اما همچنان در روندی منفی نوسان می کنند.

    یادآور می شود هم اینک در آمریکا شاخص نزدک همزمان با تقویت دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهان با شروعی مثبت کار خود را آغاز کرده و با 31 واحد رشد به رقم 5 هزار و 69 واحد رسیده است.

    شاخص اس اند پی 500 آمریکا نیز با افزایش بیش از 12 واحد رشد روی عدد 2 هزار و 63 واحد ایستاده است.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو