عصر خودرو

واردات نفت هند از ایران به کمترین میزان در ۸ ماه گذشته رسید

عصر بازار- خرید نفت هند از ایران برای چهارمین ماه پی در پی کاهش یافت و به کمترین مقدار در ۸ ماه گذشته رسید.

واردات نفت هند از ایران به کمترین میزان در ۸ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، خرید نفت هند از ایران برای چهارمین ماه پی در پی کاهش یافت و به کمترین میزان طی 8 ماه گذشته رسید.

    در ادامه خبرها درباره میزان واردات نفت ایران از هند، یک رسانه‌ انگلیسی در گزارشی پیرامون این موضوع از کاهش میزان خرید این منبع انرژی از سوی دهلی نو خبر داده است.

    رویترز در مطلبی با تحلیل آمارهای ورودی و خروجی تانکرها خبر داده که برای چهارمین ماه متوالی میزان واردات نفت هند از ایران کاهش یافته است.

    به گفته این رسانه انگلیسی کاهش میزان خرید نفت هند از ایران برای رعایت و حفظ  سقف درنظر گرفته شده بر اساس تحریم‌ها علیه ایران است؛‌ سقفی که بر اساس توافق موقت ژنو 1.1 میلیون بشکه در روز است.

    البته قرار است بر اساس برجام، محدودیت و تحریم اعمال شده بر نفت ایران برداشته شود اما این موضوع با توجه به انکه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هنوز رسما به مرحله اجرا وارد نشده است.

    طی سال‌های اخیر هند، چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان به دنبال فشارهای آمریکا با کاهش میزان واردات نفت از ایران موافقت کرده است.

    حالا رویترز گزارش داده که میزان خرید نفت هند از ایران با کاهش 45 درصدی در ماه نوامبر کاهش یافته و به 138 هزار و 100 بشکه در روز رسیده است که این حجم در قیاس با ماه اکتبر کاهش 24 درصدی را نشان می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها