عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

جذابیت قیمت های کامودیتی در جهان برای بازار سرمایه ایران

عصر بازار- کامودیتی ها در ماه های اخیر، در محدوده های کوچک دچار نوسان شده اند و در این بین، بازار نفت به دلیل تنش های سیاسی وارد شده از سوی آمریکا و همچنین آمار کاهش ذخایر نفت در این کشور با افزایش قیمت رو به رو بوده است.

جذابیت قیمت های کامودیتی در جهان برای بازار سرمایه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مهرزاد منتظری، کارشناس بازار سرمایه و مدیر پرتفوی شرکت سرمایه گذاری آگاه در خصوص روند قیمت کامودیتی ها در هفته گذشته ، گفت: مهم ترین تغییر قیمت فلزات اساسی مربوط به فلز روی بود که در سال 2018 با افت چشمگیری رو به رو بوده و با افت نسبی بین سه هزار تا سه هزار و 500 دلار مواجه بوده است.

    وی در این خصوص ادامه داد: علت افت قیمت اخیر نیز افزایش موجودی انبارها در چین و لندن بوده و به نظر می رسد با نزدیک شدن به فصل مصرف، این روند معکوس شود.

    منتظری در خصوص قیمت جهانی مس اعلام داشت: مدتی است که قیمت جهانی مس بین 6800 و 7 هزار دلار در نوسان است و اتفاق خاصی نیز در انتظار این فلز اساسی نیست. اما در خصوص فولاد خبرهای مثبتی وجود دارد در این خصوص که موجودی انبارهای فولاد چین روند نزولی پیدا کرده و این نشان دهنده افزایش مصرف این فلز در چین است.

    وی ادامه داد: مارجین فولاد سازی در چین هم افزایش یافته است و هنگامی که افزایش مارجین و کاهش موجودی انبار همزمان با هم اتفاق بیفتد یعنی اتفاق خوب و مثبتی در انتظار این صنعت است و می توان انتظار داشت که قیمت جهانی فولاد افزایش پیدا کند.

    این کارشناس بازارهای جهانی با اشاره به پیش بینی های هفته آتی گفت: به نظر می رسد همین روند نیز در هفته آتی ادامه یابد و رشد خیلی شدید و نوسان چشمگیری را شاهد نباشیم. مگر این که قیمت نفت به بیش از 80 دلار برسد که این روند رو به رشد برای یک هفته کاری بعید خواهد بود.

    منتظری گفت: در حال حاضر قیمت های جهانی هنوز هم با توجه به قیمت سهام بازار ما، جذاب هستند یعنی حفظ قیمت های جهانی در سطوح فعلی می تواند انگیزه خرید در بازار را افزایش دهد .

    وی در پایان اشاره داشت: به این دلیل که ریسک خروج آمریکا از برجام نیز به پایان رسیده و نوساناتی در حد دو یا سه درصد نمی تواند تأثیری در بازار ما ایجاد کند. چیزی که در این میان مهم است سیاست ارزی دولت برای شرکت های داخلی است و اینکه شرکت ها نرخ دلار را به چه قیمتی دریافت می کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو