عصر خودرو

کاهش تولید اوپک به تنهایی قیمت نفت را بالا نمی‌برد

عصر بازار : تولید نفت تولید کنندگان غیرعضو اوپک از جمله آمریکا امسال بالا باقی مانده و بسیاری از اعضای اوپک می گویند اگر اوپک به تنهایی تولید خود را کاهش دهد، قیمت ها بهبود نخواهد یافت.

کاهش تولید اوپک به تنهایی قیمت نفت را بالا نمی‌برد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خیزی«عصربازار» به نقل از تسنیم ، تولید نفت تولید کنندگان غیرعضو اوپک  از جمله آمریکا امسال بالا باقی مانده و بسیاری از اعضای اوپک می گویند اگر اوپک به تنهایی تولید خود را کاهش دهد، قیمت ها بهبود نخواهد یافت.

    کشورهای ایران، ونزوئلا، عراق و اکوادور از اعضای اوپک خواستار کاهش تولید برای تقویت قیمت ها هستند.

    قیمت ها از زمانی که عربستان اوپک را وادار ساخته تا تصمیم به حفظ تولید بالای خود بگیرد به شدت کاهش یافته است. اما در حالی که رسانه ها در طول امسال امکان کاهش تولید هماهنگ با روسیه را مطرح کرده اند، چنین سناریویی کاملا بعید است.

    آژانس بین المللی انرژی روز 10 نوامبر اعلام کرد که درآمد سالانه 12 عضو اوپک ممکن است از متوسط بیش از یک تریلیون دلار در 5 سال گذشته به 550 میلیارد دلار کاهش یابد.

    وزیر نفت ایران گفته: «به نظر نمی رسد که ما بتوانیم شرایط را در کوتاه مدت تغییر دهیم. این کار به یک استراتژی بلندمدت نیاز دارد...موضوع محدود کردن سطح تولید ایران با هیچ کس قابل مذاکره نیست.»

    زنگنه روز پنجشنبه تاکید کرد که به رغم افت قیمت نفت، کشورش تسلیم فشارها برای خودداری از افزایش تولید نفت پس از لغو تحریم ها نخواهد شد.

    به گفته منابع مطلع، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) احتمالا در نشست امروز خود تصمیم به حفظ سقف تولید خود خواهد گرفت. عربستان به دیگر اعضا گفته که قصدی برای مطرح کردن پیشنهاد کاهش تولید ندارد.

    در گزارشی که موسسه انرژی اینتلیجنس منتشر کرده، یک حجم مشخص تولید و شرایطی مشخص برای کاهش تولید پیشنهاد شده که شامل مشارکت کشورهای روسیه، مکزیک، عمان و قزاقستان است. اما مشارکت اوپک در این طرح نیازمند اجماع همه اعضای این سازمان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها