عصر خودرو

دفتر سرمایه گذاری منطقه " والونیا" اعلام کرد :

هشدار نسبت به پیامدهای تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا بر اقتصاد بلژیک

عصر بازار- دفتر سرمایه گذاری منطقه " والونیا" اعلام کرد دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند آسیب شدیدی به شرکت های بلژیکی بزند.

هشدار نسبت به پیامدهای تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا بر اقتصاد بلژیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، پس از رسیدن به توافق هسته ای با ایران، بسیاری از شرکت های مستقر در والونیا بلژیک شروع به از سر گیری روابط تجاری خود با ایران کردند. روزنامه " بروکسل تایمز" به نقل از پاسکال دلکومینت- مدیر کل آژانس سرمایه گذاری صادراتی والونیا " آوکس"، نقل کرده است به طور میانگین حدود 30 شرکت از این منطقه در فعالیت های مشترک با ایران حضور دارند.

    وی با بیان این که چشم انداز روشنی برای شرکت های این منطقه وجود دارد افزود: با وجود آن که ایران نود و نهمین بازار صادراتی والونیا است این منطقه علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی-صنعتی، مهندسی مکانیک، زیرساختی، محیط زیستی و انرژی در ایران است. اقدامات آمریکا اثرات روانی نیز دارد چرا که شرکت ها از اقدام تلافی جویانه می ترسند.

    وی افزود: این مساله همچنین به بانک ها که در روابط خود با ایران محتاط هستند آسیب می زند: با اعمال تحریم های جدید و برقراری تحریم های قبلی، بانک ها برای پوشش فعالیت ها در ایران بیشتر محتاط خواهند شد. وی در نهایت چنین نتیجه گرفته است که اتحادیه اروپا باید از شرکت های خود که تحت تاثیر تحریم های جدید قرار می گیرند محافظت کند.

    فدراسیون بنگاه های بلژیک نیز با این اقدام ترامپ مخالفت کرده است چرا که آن را به ضرر صادرکنندگان بلژیکی می داند. پتر تیمرمانس- رئیس این فدراسیون گفت: برای ایران مهم است که زیرساخت های بهداشتی، انرژی، حمل و نقل، تولیدات نفت، مخابرات و خدمات بانکداری خود را مدرن سازی کند، اما این تصمیم ضربه شدیدی به هر کدام از این نوسازی ها خواهد زد.

    برچسب ها