عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پرتامینای اندونزی:

برنامه خرید نفت و گاز از ایران در دستورکار «پرتامینا»

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پرتامینای اندونزی با بیان اینکه برای توسعه میدان نفتی منصوری در ایران نگران تحریم‌های آمریکا است،‌گفت: امروز در این باره تصمیم نهایی را می‌گیریم وی همچنین از بررسی برنامه خرید نفت و گاز ایران خبر داد.

برنامه خرید نفت و گاز از ایران در دستورکار «پرتامینا»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، شرکت دولتی انرژی اندونزی «پرتامینا» نگران انجام قرارداد با ایران برای میدان نفتی منصوری است.«سیامسو الام» مدیرعامل این شرکت به خبرنگاران اعلام کرد نگران در دام افتادن تحریم‌های آمریکا است.

    براساس این گزارش آمریکا قصد دارد تا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند. این تصمیم پس از توافق هسته‌ای 2015 با ایران صورت گرفته است که سه‌شنبه گذشته آمریکا یک‌جانبه اعلام کرد از برجام خارج می‌شود.

    شرکت پرتامینا اندونزی در ماه مارس اعلام کرد که مناقصه اجرای میدان نفتی منصوری را برنده شده است اما روز جمعه مدیرعامل این شرکت گفت: دیگر این شرکت قادر به ادامه این قرارداد نیست چرا که امکان تحریم‌های آمریکا وجود دارد.

    وی اضافه کرد: احتمالاً تحریم‌های آمریکا مسائل و مشکلات مالی را بر این شرکت ایجاد کند چرا که این شرکت مجبور خواهد بود برای انجام این پروژه از بانک‌های آمریکایی وام بگیرد.

    مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه تصمیم نهایی روز شنبه گرفته خواهد شد، گفت: شرایط ما این است که به دلیل تحریم‌های موجود فعلاً برای اجرای این قرارداد دست نگه داریم.

    وی در ادامه گفت: این شرکت برنامه واردات نفت و گاز از ایران را بررسی می‌کند

    دولت اندونزی هم اجرای دو میدان نفت و گاز در جانبی‌مرانگ و راجاپندوپو را به این شرکت واگذار کرده است.

    برچسب ها