عصر خودرو

عضو هیات مدیره راه‌آهن اعلام کرد:

تأمین سهم ۱۵ درصدی دولت در فاینانس‌ ریلی از صندوق توسعه

عصر بازار- عضو هیات مدیره راه‌آهن با تأکید بر اهمیت خط ریلی زاهدان-میرجاوه، گفت: با توجه به حجم بالای کالا و مسافر در این مسیر، این خط در اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی راه‌آهن کشور قرار دارد.

تأمین سهم ۱۵ درصدی دولت در فاینانس‌ ریلی از صندوق توسعه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, عضو هیأت مدیره راه‌آهن در سفر به استان سیستان و بلوچستان‌‌ در‌ نشستی با مسئولان و مقامات استانی و تجار و سرمایه‌گذاران استان، با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های راه‌آهن، ‌از ‌سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه خواست با توجه به ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در سال‌های اخیر و تأکید مقام معظم رهبری به توسعه حمل و نقل ریلی، در طرح‌های ریلی کشور مشارکت کنند.

    سعید رسولی با اشاره به قوانین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای طرح های حوزه راه‌آهن گفت: در سال‌های اخیر قوانین خوب و تسهیل کننده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصویب شد‌ که هم کاربرد داخلی و هم کاربرد بین المللی دارد.

    عضو هیئت مدیره راه‌آهن همچنین به مزیت‌های حمل و نقل ریلی از جمله کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و انرژی، ایمنی بالا و تلطیف محیط زیست از نظر مصرف سوخت فسیلی کمتر، اشاره کرد.

    وی ‌در خصوص استفاده از فاینانس گفت: برای اجرای خطوط ریلی یکی از مشکلات اصلی استفاده از فاینانس در کشور تامین 15 درصد سهم دولت است و با توجه به اینکه 15 درصد این بخش رقم بزرگی است و تامین آن در بودجه سالیانه قابل تامین نبود، مقام معظم رهبری در قانون بودجه سال 97 موافقت کردند که 15 درصد سهم دولت از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که بر این اساس امسال ظرفیت بسیار بزرگی فراهم شده است.

    عضو هیئت مدیره راه‌آهن با بیان اینکه خط ریلی زاهدان-میرجاوه از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: ایجاد این خط ریلی حل بسیاری از مسائل امنیتی و اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت و با توجه به وجود حجم بالای کالا و مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها