عصر خودرو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

توافق وزارت ارتباطات و بورس

عصر بازار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توافق صورت گرفته با بورس به منظور تامین مالی شرکت های کارآفرین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: هفته آینده این موضوع در دولت مطرح می شود.

توافق وزارت ارتباطات و بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در جمع جوانان و نخبگان استان گیلان، اظهارداشت: استان گیلان ظرفیت های خوبی در مراکز علمی و دانشگاهی دارد و هنوز از ظرفیت استان استفاده نشده است.

    وی افزود: در حال حاضر همه شهرهای استان به نسل سه و چهار اینترنت همراه تجهیز شده اند و امسال هم 256 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه پهن باند استان گیلان تخصیص داده ایم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاثیر اتصال اشیا از طریق اینترنت بسیار بزرگ و زمینه ساز اقتصاد دیجیتال است  و کشورها برای تصاحب بازار اقتصاد دیجیتال برنامه ریزی کرده اند، گفت: منابع فیزیکی محدود و نیازهای بشر رو به ازدیاد است و فقط با افزایش بهره وری می‌توان پاسخگوی این نیازها بود و اینترنت اشیا و اقتصاد دیجیتال این بهره‌وری را افزایش می‌ دهند.

    وی با تاکید بر افزایش بهره وری با استفاده از فناوری اظهارداشت: برای مدیریت منابع آب در کشاورزی دشت قزوین پروژه‌ای با اینترنت اشیا اجرا شده و 50 درصد صرفه جویی در مصرف آب ایجاد کرده است.

    آذری جهرمی ادامه داد: از نظر شاخص دانش مردم در استفاده از فناوری اطلاعات، رتبه 58 دنیا را داریم، رتبه خوبی است ولی باید ارتقا بیشتری پیدا کند و در شاخص استفاده از فناوری اطلاعات قبلا رتبه 111 جهان بودیم و امروز در جایگاه  101 هستیم.

    وی با اشاره به اینکه  باید از فناوری اطلاعات در حفظ محیط زیست، آموزش، مصرف انرژی، شهر هوشمند و... استفاده کنیم گفت: استفاده از فناوری اطلاعات رویکرد امروز ماست و با کمک هم باید رشد سریعی در این شاخص را رقم بزنیم .

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با تاکید بر اینکه اصل فعالیت استارت آپ مبتنی بر خلاقیت است تصریح کرد: این خلاقیت بین گروه‌های مختلف است، فضای مجازی بدون مرز است پس بازارهای این حوزه نیز بدون مرز است و اگر خلاقیت جالبی ارایه دهید بازار های جهانی را هم کسب خواهید کرد

    جهرمی افزود: مشکل اصلی در یک کلمه، زیست بوم است و قوانین این حوزه مربوط به دهه های قبل است. وی با انتقاد از نگهداری آمارها به صورت محرمانه گفت: آمار را نگهداری می‌کنند و هر چیزی را محرمانه می‌دانند در حالی که اطلاعات دستگاه‌ها باید عادلانه در اختیار همه قرا بگیرد و به همین دلیل زیست بوم ما دچار مشکل است.

    وزیر ارتباطات با اعلام اینکه سرمایه گذار های خطر پذیر، مالکیت معنوی، قوانین حفظ حریم خصوصی باید تعریف شود افزود: برای رفع این دغدغه ها مطالعه و تلاش هایی هم کرده ایم. وی با بیان اینکه اولین موضوع، نهادسازی است و ما به دنبال ایجاد شرکت‌های کارآفرین هستیم که مورد تایید پنج وزارت و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته و هفته آینده در دولت مطرح می شود گفت: برای تامین مالی دستورالعملی تهیه کردیم و با بورس برای تامین مالی جمعی توافق کرده ایم.

    آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای ورود دولت به این حوزه نیاز به مجوز است، باید سازمان‌های توسعه ای در این خصوص وارد شوند و در همین مدت با اصلاح ساختار، سازمان فناوری اطلاعات تبدیل به سازمان توسعه ای شده است و می‌تواند در این بخش اقدام کند و پست بانک تبدیل به بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود و منابع مالی و بانکی به این حوزه اختصاص می یابد.

    وزیر ارتباطات با اعلام اینکه صوت و تصویر فراگیر باید تعریف شود افزود: اگر ویدئو خانگی را با سی دی بفروشند باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرد ولی اگر بخواهد همان را در فضای مجازی منتشر کند باید از صدا و سیما مجوز بگیرد؟ ما این موضوع را قبول نداریم و پیگیری می کنیم.

    وی با انتقاد از صدا و سیما تصریح کرد:  اگر کسی بخواهد تلویزیون اینترنتی راه بیندازد، بله از صدا و سیما مجوز بگیرد ولی هر پادکست را نمی‌توان صوت و تصویر فراگیر تعریف کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه برخی با توسعه کسب و کارهای نوپا مخالف هستند گفت: این کشور برای همه ماست و در آن قانون جاری است و باید ببینیم قانون چه می گوید.

    آذری جهرمی تاکید کرد: ما می‌توانیم کشور خودمان را بسازیم و تاکنون هم توانسته ایم و باید اختلافات برای حذف یکدیگر را کنار بگذاریم و همه با هم تلاش کنیم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

    برچسب ها