عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

عرضه گندم در بورس کالا بار مالی دولت را کاهش می‌دهد

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت :دولت می‌تواند در راستای اقدامات حمایتی خود از تولیدکنندگان ما به التفاوت قیمت محصول را پرداخت کند و با این اقدامات بار مالی دولت کاهش و کشاورز بخش عمده‌ای از پول خود را از طریق بورس دریافت می‌کند.

عرضه گندم در بورس کالا بار مالی دولت را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت, علی ابراهیمی در خصوص فواید و معایب عرضه گندم در بورس کالا، اظهار داشت: عرضه هر نوع کالایی در بورس می‌تواند به شفافیت تجارت و نظارت بر کیفیت محصول اثر مثبت بسیار زیادی را داشته باشد، اگر چنانچه گندم یا هر محصول دیگری در بورس کالا ارائه شود و در بورس در معرض اطلاع و دید خریداران قرار بگیرد می‌توان گفت قیمت واقعی بازار نیز مشخص می‌شود.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم وجود نظارت‌ها در خرید تضمینی گندم این امکان وجود دارد به دلیل شریک نبود عاملین در سود و زیان محصول خریداری شده هر نوع گندمی با هر نوع کیفیتی تحویل گرفته شود، گفت: تا زمانی که منافع خریدار مستقیما در ارتباط نباشد خرید تضمینی نمی‌تواند بر روی خرید محصول با کیفیت و استخراج قیمت واقعی موثر باشد.

    عرضه گندم در بورس کالا بار مالی دولت را کاهش می‌دهد

    نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بورس کالا قیمت به‌صورت آشکار در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: دولت می‌تواند در راستای اقدامات حمایتی خود از تولیدکنندگان ما به التفاوت قیمت محصول را پرداخت کند و با این اقدامات بار مالی دولت کاهش و کشاورز بخش عمده‌ای از پول خود را از طریق بورس دریافت می‌کند.

    روش نگهداری سنتی گندم افت بسیار زیادی دارد

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اقداماتی که آغاز شده تا مبادلات از طریق بورس کالا باشد حجم مبادلات می‌تواند تصمیم را برای واردات و صادرات محصولات روشن‌تر کند، تصریح کرد: برداشت محصولات در سال جدید آغاز شده و به‌صورت سنتی عمل می‌کنیم و همیشه تناژی را از کشاورز خرداری می‌کنیم و در انبارهای غیراستاندارد نگه می‌داریم سپس به سیلو منتقل می‌کنیم و تا به شکل نان به دست مردم برسد افت بسیار زیادی را دارد.

    عرضه کالا در بورس مباشری دولت کاهش می‌دهد

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در این زمینه باید هر نوع کمک و اقدامی از ناحیه برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و دولت صورت بگیرد، عنوان کرد: عرضه کالا در بورس باعث می‌شود تا مباشری دولت کاهش پیدا کند.

    برچسب ها