عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- به دنبال مطرح شدن احتمال عرضه نفت دیگر کشورها برای پر کردن خلاء ناشی از کاهش صادرات نفت ایران، قیمت نفت امروز کاهش داشت و از بالاترین رقم های چند سال گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دولت آمریکا قصد دارد تحریم ها علیه ایران را که به موجب توافق هسته ای سال 2016 برداشته شده بود مجددا برقرار نماید. تحریم ها علیه ایران و از جمله تحریم های نفتی در حالی برقرار می شود که به دلیل تقاضای قوی به ویژه در بازار آسیا و همچنین اجرای توافق کاهش تولید توسط اوپک و روسیه، شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار نفت کاهش یافته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 20 سنت، معادل 0.26 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 77 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 78 دلار بالا رفت که بالاترین رقم از نوامبر 2014 تاکنون بود.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 12 سنت، معادل 0.17 درصد کاهش به 71 دلار و 24 سنت رسید.

    بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند در اواخر امسال یعنی زمانی که به دلیل تحریم های آمریکا صادرات نفت ایران کاهش پیدا کند، قیمت نفت به 80 تا 100 دلار در هر بشکه برسد.

    اما نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دیگر اعضای اوپک برای پر کردن جای خالی نفت ایران اقدام به افزایش تولید خواهند کرد. بانکی ای ان زد امروز در یادداشتی نوشت: «بازار در حال حاضر روی توانایی اوپک و سایر تولید کنندگان برای پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار متمرکز شده است... سرمایه گذاران کویت و عراق را تولید کنندگانی می بینند که بیشترین توانایی برای افزایش سریع تولید جهت جبران کاهش صادرات نفت ایران را دارند.»

    در خارج از اوپک نیز، افزایش تولید نفت آمریکا احتمالا به پر کردن جای خالی نفت ایران کمک خواهد کرد. تولید نفت آمریکا هفته گذشته به رقم بی سابقه 10.7 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها