عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

پیش‌بینی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه‌ی صادرات

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال در قالب بودجه، ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه صادرات واحدهای صنعتی پیش بینی شده است.

پیش‌بینی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه‌ی صادرات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، صادق نجفی در جمع صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی شیراز با بیان اینکه تقویت و توسعه صادرات واحدهای صنعتی از برنامه‌های مهم این سازمان است و امسال 1300 میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی شده است، تاکید کرد که سرفصل‌های درآمد عمومی دولت و افزایش تعرفه‌ها، محل تامین این اعتبارات خواهد بود.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از محل این اعتبارات بخشی از هزینه‌های مربوط به ثبت نشان تجاری، عوارض صادراتی کشورهای مقصد، کمک به برقراری خطوط ریلی هوایی و دریایی، تبلیغات و بازاریابی در کشورهای هدف، توسعه خوشه‌های کسب و کار و شبکه‌سازی، کمک هزینه سود تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان و نیز اعزام به نمایشگاه‌های خارجی پرداخت خواهد شد.

    نجفی، فراهم کردن بستر و شرایط برای ارتقای صادرات واحدهای صنعتی را از برنامه‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: آیین نامه‌های اختصاص این اعتبارات به زودی تدوین و اجرایی خواهد شد.

    وی تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های امسال اجرای طرح کلینیک صنعت با هدف عارضه‌یابی و حل مشکلات واحدهای صنعتی است و این طرح با رویکردی جدید اجرایی خواهد شد.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، وجود تعامل و همدلی بین فعالان صنعتی و دستگاه‌های حاکمیتی را در پیشرفت اهداف بخش صنعت ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

    نجفی با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور، بر اهتمام ویژه به منظور رفع مشکلات این شهرک صنعتی تاکید کرد و ادامه داد: موضوع تامین پایدار آب در این شهرک صنعتی در اولویت قرار دارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به شهرک‌های صنعتی در راستای ارتقای توان تولید و صادرات و تسهیل در امور متقاضیان، خبر داد.

    برچسب ها