عصر خودرو

خریداران هر راهی برای خرید نفت از ایران را امتحان می کنند

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: خریداران نفت به ویژه کره جنوبی تلاش می‌کنند که همچنان خریدار نفت ایران باقی بمانند.

خریداران هر راهی برای خرید نفت از ایران را امتحان می کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازفارس, کره جنوبی اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا معافیت تحریمی آمریکا را برای خرید نفت ایران بگیرد.

    رویترز نوشته است: این مسیری است که احتمالاً خریداران نفت ایران آن را دنبال خواهند کرد. آنها احتمال می‌دهند بازار نفت جهانی وضعیت ناخوشایندی خواهد داشت تا قیمت‌ها بالا می‌رود.

    ایران سومین کشور بزرگ تولیدکننده نفت کشورهای عضو اوپک است و تأمین کننده کلیدی به ویژه برای پالایشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود.

    آمریکا قصد دارد که تحریم‌های یک جانبه علیه ایران اعمال کند. این تحریم‌ها پس از توافق اواخر 2015 اتفاق می‌افتد که بین ایران و کشورهای 1+5 انجام شد.

    گفته شده است که تحریم‌های آمریکا با هدف محدود کردن تولید نفت ایران نیز خواهد بود که 6 ماه فرصت داده شده است شرکت‌ها تجارت خود را با ایران محدود کنند و مبادلات مالی‌شان را به اتمام برسانند.

    در تحریم‌های پیشین، میزان تولید نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت اما پس از توافق هسته‌ای ایران توانست به عنوان صادرکننده اصلی در منطقه باشد.

    ایران توانست تولید خود را به 3.81 میلیون بشکه در روز برساند. در حال حاضر ایران 4 درصد نفت جهان را تولید می‌کند و میانگین صادرات این کشور در فاصله ماه‌های ژانویه تا مارس به طور میانگین 2 میلیون بشکه در روز شد.

    تحلیلگران معتقدند که در صورتیکه تحریم‌های آمریکایی اجرا شود صادرات نفت ایران بستگی به میزان همکاری که کشورها با آمریکا خواهند داشت تا 1.2 میلیون بشکه در روز احتمال کاهش دارد.

    برچسب ها