عصر خودرو

جنس متفاوت افت خودرویی‌های بورس در این هفته

عصر بازار- در جریان معاملات هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، شاخص گروه خودرو با افت مواجه شد و نسبت به هفته پیش از آن ۱۴۲ واحد معادل یک درصد نزول یافت، با این حال در این هفته آمریکا از برجام خارج شد و خودروییها که این خبر را پیش خور کرده بودند، افت چندانی ثبت نکردند.

جنس متفاوت افت خودرویی‌های بورس در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در اولین روز معاملاتی هفته خودرویی‌های بورس سرخ پوش بودند درحالیکه نماد خشرق با صف خرید خود خودنمایی میکرد. در این بین سه نماد قطعه ساز ختوقا، خکار و خزر صف فروش تشکیل داده بودند.
    روز دوم، بسیاری از نمادهای قطعه ساز از جمله خگستر، خاذین، خکار، خرینگ، ختوقا، خوساز، خموتور، خچرخش، خمهر، خمحرکه وخزر با افت منفی کامل صف فروش تشکیل داده بودند. در طرف مقابل نماد خشرق در حاشیه 4 درصد مثبت تنها نماد سبزپوش گروه بود.
    دوشنبه، گروه خودرو به مدار مثبت بازگشت طوریکه نمادهای بسیاری تا صف خرید پیش رفتند،گرچه نمادهای تاثیرگذار خساپا و خودرو تغییرات چندانی ثبت نکردند، وضعیت کلی گروه امیدوار کننده بود، لذا شاهد صف خرید نمادهای خزامیا، خکاوه، خپارس، خگستر، خرینگ، ختوقا، خشرق و خمهر بودیم.
    سه شنبه، برای دومین روز پیاپی خودروییها مورد استقبال سهامداران قرار گرفتند و رشد این روز پر قدرت تر از روز پیش بود تا جایی که خساپا در حاشیه 4 درصد مثبت به 76 تومان رسید ولی خودرو تنها 1 درصد رشد کرد و به قیمت 244 تومان پایانی رضایت داد. از سوی دیگر نمادهای بسیاری از جمله خزامیا، خگستر، خکاوه، خرینگ، خشرق، خچرخش، خزر، خمحرکه و خمحور تا حوالی مثبت کامل رشد کردند، در طرف مقابل تنها نمادهای منفی گروه شامل خپویش، خفنر، خدیزل و خنصیر بود.
    در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته گروه خودرو در واکنش به خروج آمریکا از برجام یکدست سرخ پوش شد تا جایی که خرید سنگین حقوقی ها در نمادهای خودرو و خساپا هم جلودار این ریزش نبود. از این رو خودروییها از منفی ترینهای بازار چهارشنبه بودند تا جاییکه نمادهای خزامیا، خپارس، خکاوه(صف فروش)، خاور(صف فروش)،  خاذین(صف فروش)، ورنا، ختوقا(صف فروش)،  ختراک(صف فروش)، خزر(صف فروش)، خمحرکه(صف فروش)، خمهر(صف فروش)، خریخت، ختور و خدیزل تا حوالی 5 درصد منفی افت کردند. از سوی دیگر نمادهای خودرو و خساپا علی رغم حمایت حقوقی، در حاشیه 3 درصد منفی به قیمتهای 237 و 73 تومان عقب نشینی کردند. نمادهای خاهن و خنصیر تنها نمادهای مثبت متعادل گروه بودند، مابقی نیز افت متعادل داشتند.

    برچسب ها