عصر خودرو

دبیر کل مجمع کارآفرینان خبر داد:

سامانه جدید ارزی تقاضاهای کاذب بازار را از بین می برد

عصر بازار- غزنوی گفت:اجرای سامانه جدید ارزی انسجام خوبی در مدیریت صادرات و بازگشت ارز به محل اصلی خودش ایجاد کرده و سبب شده سودجویی از این بازار فاصله بگیرد.

سامانه جدید ارزی تقاضاهای کاذب بازار را از بین می برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غزنوی دبیر کل مجمع کارآفرینان در برنامه گفتگوی 18:30 در خصوص اختصاص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان و اصناف اظهار داشت:این امر با هدف ساماندهی بازار ارز از سوی معاونت ارزی بانک مرکزی و با نظارت وزارت اقتصاد ، وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی در حال انجام است.

    غزنوی ادامه داد: تخصیص ارز به تولیدکنندگان به خوبی در حال انجام و  مدیریت است البته اشکالاتی نیز دارد که به مرور برطرف می شود.

    وی تاکید کرد:اجرای این امر انسجام خوبی در مدیریت صادرات و بازگشت ارز به محل اصلی خودش ایجاد کرده و سبب شده سودجویی از این بازار فاصله بگیرد.

    این مقام مسئول با اشاره به ساماندهی و مدیریت بازار ارز در این روش جدید گفت: در این شرایط باید اولویت بندی تخصیص ارز داشته باشیم تا کالاهایی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد ارز 4200 تومانی برای واردات دریافت نکنند.

    وی ادامه داد:در این راستا باید مشخص کنیم که مزیت کشور در کدام حوزه تولیدی است و به گونه ای اقدام شود تا از تولید حمایت شود و از طرفی بازار نیز  تحت فشار قرار نگیرد.

    غزنوی گفت:اگر از تولیدکنندگان در حوزه هایی که مزیت داریم حمایت شود دیگر نیازی نیست در این شرایط ارز کشور صرف واردات برخی کالاها شود.

    دبیر کل مجمع کارآفرینان اظهار داشت:یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان نقدینگی و تامین سرمایه در گردش است باید فکری برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی شود؛اعطای بسته های حمایتی و تسهیلات ارزان قیمت به مصرف کنندگان، از طریق تحریک تقاضای خرید می تواند به فروش تولید داخلی کمک بسزایی کند.

    غزنوی با اشاره به اینکه قاچاق آسیب زیادی به بخش تولید می زند گفت:یکی از مزایای سیاست جدید ارزی مدیریت قاچاق است .
    کمبودی در تامین ارز نداریم

    بر اساس این گزارش کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه برنامه در ارتباط تلفنی اظهار داشت: در شرایط شوک بازار ارزی ، دولت مجبور شد برای ایجاد پایداری در بازار دخالت کند و قیمت منطقی برای ارز تعیین کرد تا همه تقاضاهای لازم در بازار را پاسخگو باشد.

    وی ادامه داد: اجرای این سیاست ارزی این پیام را دارد که دیگر تقاضاهای غیر واقعی در بازار مورد توجه قرار نمی گیرد چراکه نظام اولویت بندی تقاضا ی در قالب ثبت سفارش قرار گرفته است.

    کریمی با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین ارز در کشور وجود ندارد، تصریح کرد:صادرات سال گذشته رقم قابل توجهی داشت و بیشتر از نیاز ارزی کشور است البته در جابجایی ارز ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما کمبودی در منابع ارزی نداریم.

    کریمی: یکی از معضلات اقتصاد امروز قاچاق است که باعث بلعیدن بخشی از ارز کشورمی شود به گونه ای که اکنون حدود 12 تا 13 میلیادر دلار ارز کشور صرف قاچاق می شود.

    برچسب ها