عصر خودرو

روابط اقتصادی ایران با کشورهای روسیه و قزاقستان تشریح شد

عصر بازار- در نشست سه جانبه تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای روسیه و قزاقستان روابط اقتصادی جمهوری اسلامی با این کشورها تشریح شد.

روابط اقتصادی ایران با کشورهای روسیه و قزاقستان تشریح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نشست سه جانبه تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای روسیه و قزاقستان با هدف افزایش حجم صادرات به این کشورها و با حضور جمعی از سرمایه گذاران ایرانی در محل هتل فروسی تهران برگزار شد.
    رایزن بازرگانی ایران در کشور روسیه در این نشست گفت: یکی از مشکلات اساسی صادرات محصولات کشورمان به روسیه این است که ما در این کشور دفاتر عرضه مستقیم کالا و نمایشگاهی برای تبلیغ و بازاریابی محصولاتمان نداریم.
    فرهاد پرند تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تجاری فرصت خوبی برای بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی در روسیه است.
    وی با بیان اینکه 85 درصد خرده فروشی های روسیه از فروشگاه های زنجیره ای تامین می شود اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم افزایش صادرات در کشور روسیه داشته باشیم باید دفاتر و نمایندگی های کالاهای مختلف را در این کشور افتتاح و همچنین در زمینه بازاریابی و تامین محصولات با کیفیت اقدام کنیم.
    رایزن بازرگانی ایران در مسکو خاطرنشان کرد: در فضای رقابتی علاوه بر تامین کالاهای با کیفیت باید در زمینه شناسایی مشتری اقدام کرد تا زمینه افزایش صادرات در کشور روسیه فراهم شود.
    همچنین رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان در این نشست افزود: در سال 1393 در سفر رئیس جمهوری این اتاق در شهر آستانه قزاقستان تشکیل شد.
    امیر عابدی با تاکید بر شکل گیری سه اتاق مشترک ایران و ارمنستان، ایران و روسیه و ایران و قزاقستان با هدف حفظ منافع ملی ایران با اتحادیه اوراسیا گفت: هدف از ایجاد این بلوک اقتصادی (اوراسیا) بهبود وضعیت اعضاست که به‌طور عمده حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری را هدفگذاری کرده است، بنابراین انتظار بر این است که به طور فعالانه و مشخص حضور بخش خصوصی در این مذاکرات تعیین شود.
    وی تصریح کرد: یکی از موانع عمده تجارت با حوزه اوراسیا، نبود نظام بانکی منظم است که هم پیش و هم پس از تحریم وجود داشته و فقط کم و زیاد می‌شود.
    عابدی خاطرنشان کرد: هرچند توانستیم با روسیه گام موثر اما کوچکی در این مسیر برداریم و بانک مشترکی ایجاد کنیم، اما کافی نیست و برای توسعه بیشتر روابط با اعضای اتحادیه اوراسیا به روابط بانکی کامل نیاز داریم.
    وی تاکید کرد: اوراسیا می‌تواند از مزیت مهم ترانزیت کالا از مبدا ایران که به آب‌های آزاد دسترسی دارد استفاده کند و در واقع این اتحادیه با 180 میلیون جمعیت می‌تواند برای دو طرف منافع مشترکی را رقم بزند و به‌عنوان یک فرصت طلایی برای ما به شمار می‌آید.
    رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان یادآور شد: قزاقستان یک کشور مسلمان و دارای فرهنگی مشخص است و به دنبال کالاهای ارگانیک (سالم) و حلال است و به همین منظور سرمایه گذاران ایرانی باید از این فرصت استفاده خوبی داشته باشند.
    وی ادامه داد: قزاقستان یک کشور معدنی و کشاورزی است و تلاش می کند بخش عمده ای از محصولات مایحتاج ضروری مردم را خودش تامین کند.
    عابدی با بیان اینکه قزاقستان بازار خوبی دارد تاکید کرد: سالانه 80 میلیارد دلار این کشور تجارت خارجی دارد و باید از این ظرفیت بزرگ اقتصادی استفاده کرد.

    برچسب ها