عصر خودرو

رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه:

ایران و روسیه می توانند شرایط جهانی را تغییر دهند

عصر بازار- رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه با تاکید بر اینکه ایران می تواند، قلب اقتصاد در جهان آینده باشد، گفت: جمهوری اسلامی و روسیه در کنار هم می توانند وضعیت بین المللی را در حوزه های سیاسی و اقتصادی تغییر دهند.

ایران و روسیه می توانند شرایط جهانی را تغییر دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا ، رجب صفرف روز چهارشنبه در دیدار با علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری یزد اظهار کرد: روابط سیاسی 2کشور بسیار صمیمی ، اساسی و تاثیرگذار است و وحدت آنها را می توان در سوریه به خوبی مشاهده کرد.
    وی افزود: آمریکا با همراهی برخی کشورهای عربی و ابتدا با کمک ترکیه ، سناریویی را در سوریه طراحی کردند در حالیکه در نهایت ، سناریوی ایران و روسیه به نتیجه رسید و موفق شد.
    رییس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی در ادامه با بیان اینکه امکانات دو کشور در سیاست جهانی بسیار تاثیرگذار است، یادآور شد: هم اکنون ایران و روسیه به ترتیب 33و 31 درصد ذخیره جهانی گاز را در اختیار دارند که از این رو نقش آنها در جهان اقتصاد به ویژه بازار انرژی بسیار پررنگ است.
    صفرف به تصمیم دونالد ترامپ در خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: با وجود این تصمیم ، خیلی از کشورها از درون با سیاست ها و عملکرد ایران همراه هستند، هرچند که شاید از ترس و یا مسائل دیگر همراهی نکنند.

    ** به ایران حسرت می خوریم
    وی تصریح کرد: ایران همواره برای دفاع از منافعش ، حفظ استقلال و خودکفایی در مقابل تحریم های غرب ایستادگی کرد و از این لحاظ در روسیه به ایران حسرت می خوریم.
    رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه ادامه داد: این سیاست ها در روسیه به دلیل تحریم های غرب در 2 سال اخیر جدی گرفته شد و پوتین در مسیر تحکیم استقلال و خودکفایی کشور گام برداشت در حالی که ایران از ابتدا این سیاست را دنبال کرد.
    صفرف بیان کرد: تحریم های آمریکا و غرب موجب شد تا روسیه راه خود را پیدا کند و در مسیر واقعی استقلال و خودکفایی قرار گیرد و از مسیر ارتباط و همکاری با غربی ها دور شود.
    وی با تاکید مجدد بر اینکه ایران قلب اقتصاد جهان در آینده خواهد بود، تاکید کرد: همین مسائل نشان می دهد هیچ کشوری با این میزان امنیت ، استقلال و خودکفایی بهتر از ایران برای همکاری با روسیه در جهان وجود ندارد، باید ارتباطات میان دو کشور افزایش یابد.

    ** حرکت صنعت روسیه مدیون نیروگاه بوشهر است
    وی در عین حال تداوم حرکت صنعت روسیه را مدیون ساخت و تکمیل نیروگاه بوشهر عنوان کرد و گفت: اگر ایران در آن مقطع نبود، روسیه جدید بعد از فروپاشی شوروی با مشکلات بسیاری مواجه می شد .
    این کارشناس روس تاکید کرد: روابط تجاری 2 کشور اگر نبود میلیاردها دلار درآمد و میلیونها شغل ایجاد نمی شد از این رو باید ، دولت ایران از تولیدکنندگان داخلی حمایت جدی کند و مشکلات آنها را در مباحث بانکی و مالیاتی کاهش دهد.
    صفرف افزود: ایران زیرساخت های ضروری صنایع جهان را داراست، روسیه آمادگی دارد با برنامه هایی که از 2سال قبل برای توسعه صادرات در ایران آغاز کرد، سرمایه گذاری خارجی و نیز تکنولوژی های جدید را عرضه کند چون برای هر دو طرف شغل و درآمد به همراه خواهد داشت.
    وی در ادامه با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی شهر یزد اظهار کرد: همیشه این استان از لحاظ کاشی و مرکز شیرینی ایران زبانزد بود ولی امروز صنایع خاص و بزرگی در آن مشاهده کردم که آماده ورود به بازار جهانی و منطقه ' سی آی اس' در حوزه خزر است.
    رییس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی و مدیرکل خبرگزاری روسی 'ایران تودی ' تصریح کرد: یزد شناسایی و معرفی طرحهای بزرگ ایران و یزد را برای معرفی به تجار روسی و معرفی ظرفیت های اقتصادی روسیه به ایرانی ها را بر عهده گیرد .
    وی پیشنهاد کرد: یزد نماینده ای در روسیه داشته باشد تا بتواند برای کار در این مباحث به صورت جدی فعالیت و مشکلات تجار 2 طرف را رفع کند.

    برچسب ها